Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 jeg skal ha et år permisjon med 80% lønn. de 6 ukene far har krav på, blir de tatt av mitt år, eller er de i tillegg? hvis de er i tillegg og far ikke skal ta de ut, kan jeg få de 6 ukene overført til meg da? jeg syntes dette er så vanskelig jeg. hehe
Gjest Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Ditt år? Er ikke helt med. DU har 3 uker før termin og 6 uker etter termin som er dine og bare dine uker. Far har 6 uker som er bare hans til sammen er det vel øh 54 uker, så da her dere 36 uker igjen som dere kan dele som dere vil.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 hehe, ja så nå at dette ble litt rart for de som ikke sitter oppi hodet mitt jeg prøver igjenn. jeg ska ta ut et år fra 3 uker før termin. min mann mister nok jobben sin nå pga nedskjæringer, stakkars. han kommer da ikke til og ta 6 uker, for han er jo hjemme da ca 2 mnd uansett. så det jeg lurer på da er om de 6 ukene forsvinner bort? var det noen som forstod det da? hehe
Gjest Skrevet 9. mars 2009 #5 Skrevet 9. mars 2009 Jeg tror det står ganske utfyllende om dette på nav.no Se jeg fant t.o.m. link: http://www.nav.no/page?id=805311849
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 9. mars 2009 #6 Skrevet 9. mars 2009 Her har ikke far rett til foreldrepenger og da er det jeg som får hannes 6 uker
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #7 Skrevet 9. mars 2009 Ettersom jeg har forstått så faller de 6 ukene bort dersom ikke far tar de, men vis dere er lure så kan dere kanskje lure det til at pappen tar permisjonstiden i før han blir oppsagt, slik at han vertfall får lønn de 6 ukene i steden for å gå hjemm 2 månder uten lønn. Du får riktignok ikke permisjonspenger når far har farspermisjon (de 6 ukene) Ikke lett å forstå seg på denne permisjonsordningen alltid, jeg har lest på nav sine sider opp å ned i mente, å ringt flere ganger men ikke like lett å få hjelp av de.. Håper det ordner seg med jobben å typen din:)
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #8 Skrevet 9. mars 2009 ok. tusen takk for all hjelpen. Hvis han får fyken så blir det på torsdag, hvor han må gå på dagen men får 3 mnd lønn...heldigvis! jentungen er en mnd nå, så må jo forandre på alle papirene. får vel bite i det sure eplet og prøve og komme igjennom hos nav i morgen da. hehe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå