anjaslilje Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 er helt sjokkert over uttalselsen til arbgiver idag. jeg er 50 % sykmld pga ryggplager. er i uke 29 . ble sykmld på fredag. har presset meg max hele tiden for å ikke bli sykmld men nå er grensa nådd. var grei,jobbet ut dagen likevel. va på legevakta i helga pga ryggsmertene også. Kom på jobb idag og blir spurt hvordan jeg hadde tenkt å gjøre det med sykmld. det kan nå du få bestemme sa jeg, (tenkte da på at han skulle få bestemme hvilke dager han ville ha meg der) men neida hans forslag var at jeg jobbet som før ( 8 t daglig) men tok meg pauser når det passet meg osv. HALLO jeg er da 50 % sykmld??? Nå ligger jeg på sofaen og greier så vidt å reise meg. har en 2 åring i hus i tillegg. heldigvis er pappan verden snilleste og har tatt han med seg ut litt i ettermiddag. Jeg kommer til å ringe arbgiver å si at jeg ikke kommer på jobb imrg.ø Skal også ringe legen å høre hva han sier. Han kommer til å få bakoversveis når han hører hva arbgiver har sagt. Huff jeg er så oppgitt.
eliza75 Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 Helt uakseptabelt av arbeidsgiver. Her har du alle rettigheter på din side, 50% sykemeldt betyr jobbe 50% av normal arbeidstid. DU bestemmer om det er best for deg å gå halve dager eller annen hver dag, du velger det du føler gjør at du kan holde lengst mulig resten av svangerskapet. Jeg var også 50% sykemeldt fra uke 28 pga bekkenløsning, jeg klarte ikke gå fulle dager. Ville gjerne jobbe så lenge som mulig, så arbeidsgiver hadde plikt å tilrettelegge for at jeg jobbet 3,5 timer pr dag. Så da klarte jeg jobbe til uke 37. Bare gi beskjed hvordan du vil ha det, så må han tilpasse seg til det. Stå på og lykke til den siste tiden!!!
du og jeg og vi to Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 Du ringer i morgen og sier at nå er så dårlig i ryggen at du ikke klarer å reise deg, og at det må arbeidsgiver takke seg selv for. Du sier du var innstilt på å jobbe så mye som mulig, og akkurat nå er det 50% - og du tar tilbake det du sa om at han kunne få bestemme - og sier hva som passer deg best. Halve dager høres kanskje? Ikke la arbeidsgiver trampe over deg! Og ikke bruk kvelden på å irritere deg. Nå samler du krefter og mot til å ta den samtalen uten å vike en millimeter;)
mariell82 Skrevet 9. mars 2009 #5 Skrevet 9. mars 2009 Kansje du skulle gått på jobb og jobba halve dagen? mulig han kommer med en annen løsning,men det beste for deg er nok og være i litt arb hver dag istedet for en full dag og en dag fri på en måte. Vet alt om vanskeli arb giver og vondt i ryggen,det er ikke alltid like enkelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå