Håp om oktober Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Er det flere som er plaget av det? Jeg er 9+4 i dag og har hatt to migreneanfall så langt siden jeg ble gravid. Jeg var plaget av migrene før, men det ga seg nesten helt da jeg sluttet med p-piller for 3 år siden, men nå er jeg altså i gang igjen...
lkva Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Hei jeg har vært plaget av migrene når jeg ikke har vært gravid. I både første og dette svangerskapet hadde jeg noen anfall i 1.trimester, forskjellen er da at jeg ikke har brukt medisiner når jeg er gravid .....erfaringen min er at disse anfallene har vært noe mildere men vart lenger tidsmessig. Etter fødselen kan jeg ikke huske at jeg hadde noe særlig migrene da jeg ikke fikk mensen tilbake før rundt jul og da ble gravid igjen med en gang med nr to - er 10+4 nå. Min migrene var mye knyttet til syklusen min og jeg var på visse tidspunkt mer sårbar for å få anfall.
Håp om oktober Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2009 Godt å høre at det bare var i første trimester hos deg! Det gir meg håp! Jeg er nå 9+4 Legen min mener at min migrene er hormonrelatert, så er kanskje ikke så rart at den dukker opp igjen nå. Leste også et sted nå at de som har migrene med aura (som meg) ofte får flere anfall enn når de ikke er gravide, mens de uten aura gjerne slipper helt unna. Har du aura når du får migrene? De anfallene jeg har hatt nå har vart i 2-3 dager. Og aura kun i noen timer. Og da har jeg kun bruk av paracet. Mot 2 dager med aura og 5 dager med hodepine og lys og lydangst hvis jeg ikke tar migrenemedisiner eller 2 dager med medisiner. Så er tross alt glad for at anfallene ikke er så lange, til tross for at jeg ikke kan bruke migrenemedisiner.
lkva Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 Jeg har mistet litt oversikten over forløpet som også har variert noe da jeg var mer plaget før - men mener selv at min migrene også er relatert til hormoner og samtidig gjør stress - mangel på søvn - diverse matvarer etc utslag noen ganger - noen ganger med aura hvis du da mener at bokstaver danser litt - lys lyd og lukt ømfindlig og kan også bli veldig vimsete og stokke ordene litt. Høres egentlig ut som om du har hatt kraftigere anfall enn meg - håper det gir seg og at du får det bedre - jeg har egentlig hatt dårlig effekt av paracet og bedre av dispril- i siste fasen av migrenen er det som om den flytter seg bak i nakken og ut i skulderen som en verk - er uansett noe herk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå