cec26 Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Vi har to biler, en stor bil som det er plass til 3 barneseter bak, også har vi min bil som ikke er så stor, den har ikke plass til 3 seter bak, og det jeg sitter og lurer på da... er følgende: Er det mest sikkert og ha en 4 åring foran i setet sitt, og da slå av airbagen? eller skal jeg sette den nyfødte foran? da må jo airbagen være slått av. Dette blir jo bare til og fra barnehagen, som max tar 10 min å kjøre, jeg kan ikke bytte bilen med mannen min, fordi han bruker sin bil i jobben.. det er en firmabil..
3b@rnsmor-30* Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 sitter 4-åringen bakovervendt? tror ikke de har lov å sitte forovervendt i forsetet.. men er ikke sikker altså...
Fjerdemann på vei Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 Det er ingen regel mot å la barn sitte foran med avslått airbag så vidt jeg har fått med meg, men de anbefaler jo at de helst skal være rundt 10 år før de sitter fremme. (Tror det var ti år jeg las) Her sitter av og til (snart) fireåringen fremme forovervendt med avslått airbag når han skal sitte på med pappaen sin. Men det er kun nødløsninger, og aldri lengre turer. (Kun ned til sentrum og slike ting, maks 10 min kjøretur, men er jo selvfølgelig klar over at det like gjerne kan skje ting på korte turer da...) Men jeg ville nok heller satt fireåringen foran, enn den nyfødte tror jeg. Men kan jo være det egentlig er tryggere å sette småen foran, som sitter bakovervendt...? (I grunn ganske morsomt i grunn, så vidt jeg husker, har vi vært her inne samtidig alle tre gangene, og hatt termin ganske likt alle tre gangene.. Noen husker man bare bedre enn andre.. (Men jeg har byttet nick siden da, da))
Gjest Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 Dersom airbagen er koblet ut ville jeg uten tvil hatt babyen foran fremfor 4 åringen, vil tro det er mye sikrere. Babyen sitter tross alt bakovervendt foran, det kan ikke 4 åringen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå