LykkenErTre Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Har to nydelige barn men er ikke sammen med biofar. Har nå truffet mannen jeg ønsker å dele livet med. Vi har planlagt å få barn sammen noe jeg gleder meg veldig til. Er bare så utrolig redd for hvordan det vil påvirke de barna jeg allerede har. Da tenker jeg på om stefar vil gjøre forskjell på vårt barn og mine barn. Kanskje ikke bevisst men ubevisst. Noen som har erfaring på dette området?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 ikke enda;) Men tror ikke en kan forvente at stefar har samme følelser overfor stebarn som sine egne. Kan man jo se på seg selv.. Det man imidlertid må tenke på, er at en ikke forsjellsbehandler. Vil ikke gi seg noe stort utslag den første tiden, for eldre barn skjønner jo gjerne at en baby trenger en voksen der hele tiden..men senere må en jo passe på at de blir behandlet likt.. Jeg er jo mor til både min forrige, og til den som kommer. Og jeg har jo samme følelser for begge.. Kan jo hjelpe på å si til faren at faktisk så føler jeg det likt med nr 1 som han føler med nr 2... Lettere å sette seg inn i det da:) Håper bare at min mann ser ettervert hvorfor jeg ikke tenker likt med han om saker og ting. Er så enkelt å sette opp regler for ting...for andres barn;)
Gjest Antarctica Skrevet 11. mars 2009 #3 Skrevet 11. mars 2009 Bør du ikke ta det opp med mannen din før du blir gravid? og underveis: gjør deg dine vurderinger av hvordan han fyller stefar-rollen nå før den nye eventuelt kommer? Kanskje bekymrer du deg uten grunn. Har han rukket å bli glad i stebarna, så slutter han ikke å være glad i dem når han blir pappa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå