Attpåklatten :-)™ Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Tenkte jeg skulle skeie ut til helgen og bake litt kaker. Noe jeg sjelden gjør. Noen som har en oppskrift på en GOOOOD ostekake, helst med bringebær og gele på toppen? Synes ostekake med sitron er litt kjedelig, så jeg har lyst å prøve på bringebærvariant istedet:-) Gode oppskrifter mottas med takk:-)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 http://www.spise.no/oppskrifter/ostekake/op_ostekake.htm Denne er veldig god, bytt ut sitrongele, med bringebærgele, og vips bringebær/rosa ostekake, pynt på toppen med friske bringebær:-) God fornøyelse:-)
Karomamma Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Kort innpå her (hei alle sammen forresten)... Denne kaloribomba er knallgod!! Ganske lik oppskriften til MSB over, men geléen lages for seg og danner et lite lokk på kaka Jeg synes ostekake er bedre med litt sitronsmak enn uten. Den ene kaka jeg har prøvd uten sitron, var i hvert fall usannsynlig søt og mektig... 1) Lag en pk bringebærgele og sett i kjøleskapet 2) Bunnen trykkes ut i ringen av en kakeform. Bland sammen: 200g Digestive (knuses først i plastpose med en kjevle) 50g hakkede valnøtter 1/2 ts kanel 75g sukker 100g smeltet meierismør 2) Selve kaken, bland forsiktig sammen: 200g Philadelphiaost 1 beger seterrømme 1 pisket kremfløte Og tilsett: 100g sukker saften av en stor sitron 3) Hell ostemassen i formen, kan gjerne stå litt i kjøleskapet 4) Hell geléen på toppen, bør ha stivnet til "tykk suppe" først 5) Pynt med bringebær - yummie! Nam nam
Attpåklatten :-)™ Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. mars 2009 Takk begge to:-) Så gjenstår det å se om det blir noe baking her før helgen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå