Gå til innhold

Bekkenløsning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos jordmor forrige uke, og klagde over litt vondt i ryggen, spesielt når jeg har stått/gått/sittet mye... Hun mente at jeg begynte å få bekkenløsning.

Etter at jeg var der har jeg egentlig fått oftere vondter av mindre ting, men det er ikke så vondt at jeg ikke fungerer. Går litt rart, bare... hehe

Men i dag har jeg hatt vondt foran, i skambenet, liksom. Går fint når jeg sitter helt stille, men beveger jeg meg får jeg vondt...

Er dette et tegn på bekkenløsning også? vil dette bare utvikle seg og bli værre?

Synes denne kroppen er lite samarbeidsvillig. spyinga bare overlapper andre vondter... Hadde vært bedre om den bestemte seg for en ting...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som begynnende bekkenløsning ja.. Jeg startet som du beskriver ganske så tidlig i svangerskapet.. I uke 15/16 eller noe senere.. Men nå i uke 33 er det egentlig ikke blitt så veldig mye verre..

Det er sånn at jeg blir veldig fort sliten i bena.., og får fort vondt om jeg overdriver aktiviteten.. Jeg legger ikke ut på en times gåtur for og si det sånn.. hehe.. Men jeg skal gi deg litt positiv info om at mange dager så merker jeg knapt bekkenet.. Men andre dager igjen så sliter jeg med og gå til posten..

Det eneste som jeg merker det ved omternt hver eneste dag er om nettene.. Jeg stivner mye lettere og vrir og vender mye på meg i sengen.. Finner sjelden eller aldri en stilling som ikke er vondt etter en time..

Skrevet

håper det ikke blir værre enn nå da :o)

Jeg har 200meter til barnehagen, og jeg tar bilen.... iallefall i dette været...

gruer meg til resten av uka... skal kjøre 2,5 time tirsdag, onsdag og torsdag, + sitte på forelesning 5 timer alle dager...

æsj...

Skrevet

Ja jeg har blitt nødt til og ta taxi til barnehagen... Det er langt ifra hver dag jeg må levere han selv., så sånn sett går det greit.. Men sure penger allikevel.. I morgen hvis været tillater det så tenkte jeg og prøve gå med han i barnehagen i morgen.. Mannen mener jeg er gal siden jeg tidvis sliter med trappen opp til soverommet.. hehe..

Men jeg må bare prøve.. Liker ikke ta taxi frem og tilbake i barnehagen sånn.. ( har ikke lappen jeg da)

Tar ca 15 min i mitt tempo og gå over.. Vanligvis kanskje 10 min.. =)

Mine erfaringer er at det kan også bli bedre og behøver ikke blir verre.. Enda fysio sa til meg at pga punktene som var smertefulle for meg visste at dette bare ville tilta.. men det gjorde det altså ikke.. =)

Skrevet

taxi til barnehagen... hihihi

jeg er sykmeldt fra jobben, og hvis dette fortsetter mister jeg håpet om å komme tilbake før fødsel... :o/

jeg begynner å tro at kroppen ikke er laget for å lage barn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...