Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Hvordan gjør en det egentlig med prevensjon etter fødsel? Jeg har, før jeg ble gravid selvsagt, gått på p-piller siden jeg ble seksuell aktiv, og vil gjerne begynne på det igjen rett etter fødselen. Gjerne innen et par uker. Går det greit så fort etter fødsel? Selvom man kanskje fortsatt blør, blir kvitt hormoner og andre slike rett-etter-fødsel-greier? Og det gjør vel ikke noe å gå på p-piller mens man ammer og sånt?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Det finnes flere p-piller man kan ta mens man ammer, f eks cerazette. Dette er noe man som oftest får resept på på 6-ukerskontrollen. Jeg er ikke sikker på hvordan det er å begynne på de tidligere, men vil ikke tro det er noe problem, for renselsen er jo ikke hormonstyrt. Men du kan jo høre med legen din. På den annen side er det ikke sikkert at du føler så veldig for sex rett etter fødsel......noen har det selvsagt etter relativt kort tid, mens andre ikke orker tanken. Her er det 2 mnd siden fødsel, og sex står ikke akkurat øverst på lista, ikke har jeg særlig overskudd, hormonene gjør nok sitt til at sexlysta ikke er på topp, jeg sydde en del og det kjennes foreløpig litt for stramt ut der nede til at jeg har lyst å prøve på noe. Så her i gården er det nok en stund til det skjer igjen ja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå