Høna08 Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Nå har jeg blitt invitert med ut på jentekveld på torsdag (middag og kos). Og siden poden snart er 5 mnd og er flink på flasken tenkte jeg å takke ja. Men først må vi jo teste om han godtar å kun få mat fra flaske og t.o.m fra pappa til kvelds. Vanligvis får han pupp først og så litt attåt på flaske etterpå (har hatt litt dårlig vektøkning). Så ikveld skal vi teste om han vil legge seg med kun flaskemating(så hvis det skjærer seg så kan jeg slenge frem puppen og innse at det blir hjemmekveld på torsdag ;-) ). Men spørsmålet er hvor mye mme skal han ha??? Han veier rundt 7 kg og spiser mellom 6 - 8 ganger om dagen (ammer + litt velling på ettermiddagen). Vi tenkte å gi han ca 160 ml på flaske. Høres det ut som en bra mengde eller burde vi satse på mer for at han skal bli mett (er det for mye drikker han jo det ikke opp, den er jo grei ,-) )?
husmus &2 Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Jeg ville ha fylt opp en flaske etter målene som står på pakken, bedre med for mye i flasken enn for lite. For helt riktig, han stopper når han er mett. Tømmer han en flaske er det gjerne tegn på at han er fortsatt sulten. 160 til 200 høres bra ut for en på hans alder. Det går nok bra ser du
Høna08 Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2009 Må innrømme at jeg er såpass lat (og gir såpass lite mme) at her går det i sånne ferdigblanda kartonger ;-) Så da heller jeg bare en kartong i flasken jeg (200 ml). Har veldig troen på at det går bra ja, han har vært en drøm å legge den siste uken nemlig (bank i bordet, med en gang man sier slike ting høyt så snur jo alt da....). Hadde ikke tenkt tanken på å ha en "alene"kveld for to uker siden, men nå virker det veldig oppnåelig :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå