lego Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Har sovet veldig lite i natt, fant aldri noen god stilling å sove i... :s Lå jeg på høyre siden, som var best i forhold til bekkenet, så fikk jeg skikkelig halsbrann og oppkastfornemmelser. Prøvde å ligge på ryggen, halvveis sittende, men det gjorde vondt i bekkenet. Så var det å hompe seg rundt på venstre siden da. Det gikk forsåvidt grei. sov litt men stivnet veldig i bekkenet og våknet med masse smerter... Vurderte å legge meg på sofaen faktisk... Magen klarer jeg ikke å sove på lengere... Hadde ingen av disse problemene forrige gang, så det er litt nytt for meg å ikke få sove... Måtte bare syte litt.... *gjesp*
Månefeen ♥ Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Uff skjønner deg godt, har det akkurat som deg! Ikke noe særlig gøy. Må også opp minst tre ganger pr natt for å tisse. Da er det snakk om at jeg er skikkelig tissetrengt (babyen presser på blæren), og må bruke lang tid på å lirke meg opp med vondt bekken Har du prøvd å sove med en stor pute mellom bena når du ligger på siden? Fikk tipset av jordmor, det hjelper litt på hos meg.
lego Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2009 Ja jeg har prøvd med pute mellom bena, men jeg synes ikke det hjalp noe særlig jeg. Men da hadde jeg heller ikke så store søvnproblemer... KAnskje prøve på nytt igjen i natt... Er heldigvis bare oppe maks en gang i løpet av natten for å tisse da.
Gjest Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 Føyer meg til i gjengen deres. Våkner flere ganger pga. halsbrann, tissing, ubekvem liggestilling. Føler meg som en hval når jeg bytter side. Begynner å bli tøft å gå på jobb dagen etterpå nå, når jeg ikke sover skikkelig... En mnd til permisjon:(
lego Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. mars 2009 Er heldigvis sykemeldt jeg da så jeg har muligheten til å ligge å sove så lenge jeg klarer på morgen. Sambo tar seg av mini. Men så liker jeg å stå opp til normal tid og få litt ut av dagen og da. Håper ikke det fortsetter som i natt resten av svangerskapet, da blir de neste 5 ukene laaaaaaange ihvertfall. Blir kanskje bedre når babyen legger seg ordentlig ned i bekkenet... *håper håper*
Fru Hansen med frøet Skrevet 9. mars 2009 #6 Skrevet 9. mars 2009 uff, uff, uff! Jeg vet akkurat hvordan dere har det:(! Har ikke problemer med bekkenet, men klarer ikke å ligge i noen stilling i mer enn 10 minutter for det. Ligger jeg på sidene får jeg vondt i hoftene og i ribbeina, ligger jeg på ryggen blir jeg kvalm:(! Har hatt det sånn i noen uker nå, og gleder meg til permisjon om en liten uke! Da kan jeg i hvertfall bruke dagene på å sove/hvile! Det ble ikke bedre når babyen festet seg ned i bekkenet heller.. Nå er blæra knøttliten og det blir maaange tisseturer i løpet av natten.. Godt det er noe helt fantastisk som kommer ut av dette.. Det rare er at vi sikkert har glemt alle plagene når babyene våre kommer:)!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. mars 2009 #7 Skrevet 9. mars 2009 Usj ja, vet akkurat åssen det er. Sliter ikke med bekkenet når jeg rører på meg, men når jeg ligger i sengen er det helt grusomt. Får vondt i rumpe og lår når jeg ligger på siden, i ryggen når jeg ligger på ryggen- og magen kan jeg jo ikke ligge på anyway. I tillegg har jeg leggkramper fra helvete, og må på do en million ganger. Så når jeg har kommet til ro i en stilling, så må jeg jo på toalettet.. Tror jeg sover 5-6 timer om natta nå, det ender med at jeg kollapser utmattet utpå morgenkvisten. Takk gud for at jeg er sykmeldt og kan sove og slappe av så mye jeg har behov for ellers på dagen.
Moggi Skrevet 9. mars 2009 #8 Skrevet 9. mars 2009 Tips: Pute mellom beina, kan hjelpe på bekkenplager. Bygge opp ryggstøtte med puter/dyner og sove sittende. Kan hjelpe på både halsbrann og bekkenet. Kan bygge opp sånn at bena kommer litt høyere også. Mot urolige ben... Har det akkurat sånn jeg også og får noen netter med ganske god søvn ved å bytte på disse:) Ubehagelig å sove i en stilling hver natt:P Ellers, lykke til folkens:))
lego Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 9. mars 2009 Takk for tips! Skal prøve med pute mellom beina igjen jeg. Prøvde å sove halvveis sittende i natt, men det funket ikke noe særlig pga bekkenet, men jeg satt sann store deler av natten alikevel, når jeg ikke fikk sove.
2flottebarn;) Skrevet 9. mars 2009 #10 Skrevet 9. mars 2009 Jeg har slitt med bekkenet siden uke og 10 og for meg hjelper det veldig med noe mellom bena når jeg ligger på siden. Fysioterapeut anbefaler og rulle sammen en dyne, lag trekk slik at den holder seg sammen som en pølse (eller putt den inn i et barnetrekk og stramme den inn med sikkerhetsnåler, orket ikke sy...). Viktig at det er forhøyning fra låret og helt ned til hælen. Merker at dette får meg til å slappe av. Det hjelper også å ligge på glatt laken og ikke stretch, mye lettere å snu den tunge kroppen! Til de med sure oppstøt, kjøp tabletter på apoteket (husker ikke hva de heter) men de er veldig effektive! Lykke til! Hilsen en som også er oppe på do 3-5 ganger om natta! Godt å ha dagene til å ta igjen litt søvn!
Ranni Skrevet 9. mars 2009 #11 Skrevet 9. mars 2009 Uff, føler med dere. Jeg er heldig og får stort sett sove (bortsett fra 2-3 tissepauser og litt leven i magen som vekker meg, men det er i grunnen bare kos). Svarer fordi en kollega av meg hadde skikkelige søvnproblemer ca en uke før termin. Hun ble faktisk 20% sykemeldt pga det og kunne dermed sove/hvile litt lenger. Det gjorde underverker for henne. Jeg ville hørt med legen din/jordmor om dette er en mulighet, mangel på søvn over lang tid er jo ikke bra, du trenger de kreftene du kan få. Jobben må jo snart klare seg uten deg likevel :-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå