Gå til innhold

Du er GRAVID ikke SYK...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Null sympati fra arbeidsgiver når det gjelder kvalme, svimmelhet, bekkenløsning og utmattethet.

Fikk den fine kommentaren "husk du er bare gravid, ikke syk..."

Hurraa...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja noen vet bare ikke bedre.

det er ikke bare bare å være kvalm, og å føle seg konstant dårlig og trøtt.

de kan jo ta å lese om symptomer på nettet.

slike folk irriterer meg. Hadde heldigvis en snill arbeidgiver som gav meg mindre arbeid enn jeg egentlig skulle ha til samme betaling.

Skrevet

Neida, graviditet er ikke en sykdom i seg selv, men det følger jo ofte med endel plager som både hver for seg og tilsammen kan gjøre at en føler seg rimelig dårlig..

Kan bare snakke for meg selv- jeg kan knapt sitte pga bekkenløsning, har så vondt i ryggen at det er vondt å røre på seg, sover nesten ikke om natta og sliter med vondt i hode og div. Hvis noen skulle tro at jeg er i toppform, så kan de gjerne få bytte med meg!

De som kommer med disse kommentarene er vel enten mannfolk, kvinner som ikke har barn eller har hatt perfekte svangerskap, eller gamle kjerringer som har glemt hvordan det var.

Skrevet

Jeg må si, jeg hadde ALDRI sett for meg hvilke plager som kan komme av et svangerskap. Og det er faktisk være ganske tungt til tider. Selvsagt skal vi føle oss heldige og lykkelige fordi vi er gravide. Og jeg vegrer meg veldig for å klage på hvordan jeg har det.

Likevel trodde jeg at verden var kommet litt lenger, for å si det sånn..

Skrevet

Da hadde jeg fått en sykemeldig fra legen med det samme, for selv om man er gravid så kan det medføre svangerskaps relaterte plager som ja gjør deg redusert og ja i noen tilfeller syk. og da skal det faktisk taes hensyn til ellers må det være mulig å bli sykemeldt når plagene er så store at om ikke hensynt tas så blir det vanskelig å gjøre jobben sin. noen errett og slett lite epatiske.

Skrevet

Jeg var borti noe av den samme holdningen fra min sjef da jeg var sykm 50% pga kvalme og utmattelse...Hun sa bare "da jeg var gravid spydde jeg før jeg dro på jobb om morran" Og det sa hun til meg med flere kolleger tilstede...

Jeg har fått meg ny jobb:-)

Skrevet

Alderdom er heller ingen sykdom får du svare sjefen din ;)

Skrevet

Ærlig talt..for en usympatisk arbeidsgiver da...skikkelig ræva..Greit nok at man ikke er syk men man kan bli syk under et svangerskap..hyperemesis feks er faktisk en sykdom d...da er man syk..og svangerskapsforgiftning..da er man syk da og...og man kan få mye annet rart mens man er gravide..man kangodt være syk pga av et svangerskap..så den trur jeg arb giveren din bør gå lenger inn på kontoret med.

Skrevet

Forresten,..hehe..var på et haste besøk på sykehuset her på torsdag,og viste seg at jeg hadde d ene og d andre viruset osv...ante d ikke selv..uvi og..ingen peil..smerter som ikke ligna grisen..men ivertfall..spurte doktoren der ...hvorfor er da urin og blodprøver så forferrdelig fine da hvis jeg er sjuk? Joda..men,gravide de kan ha alt de svarte hun:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...