Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 hele tiden er det se på meg, jeg vil opp, jeg vil se, se hit, se på meg. Ser jeg ikke, da kan han enten skrike høyt, gråte, bli veldig sint, eller begynne å le og tulle bare for at jeg skal se. Det er så slitsomt. Eller komme bort for å slå til meg, eller kysse. Det er så slitsomt. Dette er IKKE fordi han ikke får oppmerksomhet, jeg både leker, leser tuller og koser. Jeg tror rett for slett han får for mye oppmerksomhet (er alenemor, så er jo bare han som får oppmerksomheten min). Hva kan jeg gjøre for å bedre situajsonen? det er så slitsomt i lengden, da dette ikke er noe "positiv" oppmerksomhet..
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Barn har ikke godt av å få oppmerksomhet hele tiden, og sønnen din har nok fått for mye av det. Mye vil ha mer :-) Så et program om dette, og barnepsykologen sa at barn skal ignoreres til tider. Hvis de får oppmerksomhet hele tiden når de krever det, gjør vi dem rett og slett til sosialt uintelligente mennesker. Når de kommer ut i verden og ikke får den oppmerksomheten de er vant til, reagerer de voldsomt og unormalt. Jeg er jo ingen ekspert, men jeg råder deg til å overse når sønnen din begynner med nykkene sine, også når han begynner å gråte og rase. Til slutt vil han skjønne tegninga. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 takk for svar, har skjønt at ejg må overse han jeg og. Men hvordan og når? Når han denger løs på ting, eller sitter søtt på gulvet og sier "se mamma,se"? Eller når han hyler løs? Jeg har jo så vanskelig for å overse han når han er sukkersøt, men også når han har drittunge fakta, om du skjønner=
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå