Far til tre Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Mulig jeg har havnet i feil forum nå, men jeg lar det stå til. Jeg skal være forlover for min svoger. Under normale omstendigheter hadde jeg nok ikke vært det, men han skal gifte seg med en jente fra Colombia, i Colombia. Det er såpass dyrt å dra dit at ikke så mange fra Norge kommer, men jeg kommer. Med kone og tre barn. Og jeg fikk altså rollen som forlover siden jeg vel er den som egner seg best av de som kommer. Jeg har virkelig ikke peiling på hva jeg skal si, for det er så vanskelig å vite hva som vil slå an. Blir litt dumt å dra vitser eller historier uten at man aner om de funker. Der nede har de overhodet ikke de samme referansene som vi har her. De aner ikke hva speider'n, kombinert skirenn, geitost eller noe som helst er. Jeg regner med at jeg vil bli godt behandlet av publikum, jeg er jo bare den rare utlendingen, men hva i all verden skal jeg si? Har ingen erfaring fra lignende taler her hjemme heller, dessverre. Alle gode råd mottas med den største takk!
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Som du selv sier kan det bli litt vanskelig med historier og vitser. Ville kanskje gå for å sin noen hyggelige ord både om brud og brudgomm, si noe pent om dem og ønske dem lykke til osv. Om du er suikker på hvordan ting gjøres der kunne du kanskje tatt en prat med noen i brudens familie og høre litt om hva som er skikk og bruk i Colombia? Siden de er katolikker der nede ser jeg for meg at det er en del ting som vi anser som normalt å ha med i ten tale, som de kanskje oppfatter som upassende...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå