2 Hærligheter! Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Enkelte nettsteder sier at di anbefaler det ikke i graviditetetn,mens andre mener det er helt ufarlig.... Hva skal jeg høre på? Er i uke 14..
Månefeen ♥ Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Jeg fikk dette av legen på KK i uke 9. Regner med at det da er helt ufarlig, men virket ikke veldig bra på meg. Fikk påvist hypermesis bare to uker etter.
Månefeen ♥ Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 Forresten i uke 31 nå, jenta i magen har det helt supert så postafen har ikke hatt noe negativ virkning på fosteret;)
Sivalur Skrevet 9. mars 2009 #5 Skrevet 9. mars 2009 Dette står om postafen på felleskatalogen: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Fordelene ved bruk av preparatet under svangerskap bør vurderes i forhold til mulig risiko. Bør kun ordineres i laveste dose over kortest mulig tid. Overgang i morsmelk: Utskilles i morsmelk. Preparatet bør ikke brukes under amming. Bivirkninger: Hyppige (>1/100): Døsighet, tåkesyn, munntørrhet, urticaria, insomni. Legen foreslo til meg at jeg kunne bruke det mot kløe som jeg fikk som en reaksjon på antibiotika, men jeg vurderte det dithen at jeg kunne heller leve med kløen. Hvor kvalm er du, er det til å leve med?
2 Hærligheter! Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. mars 2009 Jeg har ikke spist ordentlig siden jeg ble gravid,er nå 14 uker,og har ligget i nesten en måned. Den er uutholdelig,men vill prøve akupunktur først å se om det hjelper,da jeg er skeptisk til tabl i utgangspunktet..
meg & to små vampyrer Skrevet 9. mars 2009 #7 Skrevet 9. mars 2009 Ja, brukte det i mange uker pga kvalme og oppkast. Legen min sa det var det første de anbefalte.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 9. mars 2009 #8 Skrevet 9. mars 2009 Jeg fikk vite at jeg KUN skulle bruke det om jeg kastet opp... Ikke om jeg bare var kvalm... Det som hjalp meg gjennom kvalmeperioden var hyppige og små måltider (hver 3 time), sea bands, pulverpadder og isvann...
Gjest Skrevet 9. mars 2009 #9 Skrevet 9. mars 2009 Jeg brukte det i svangerskap nr 4, det var 3 gynekologer som sa det var ufarlig, på pakningen står det at en skal rådføre seg med lege.Jeg ble innlagt og klarte ikke beholde mat/drikke, men med postafen klarte jeg å fungere i hverdagen likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå