Gå til innhold

provera

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen her som har erfarin med bruk av provera?

legene har puttet meg på og av det...å nå er man i gang igjen.....

å lurer på om noen har erfaring med hvorlang tid det tar å bli gravid med det?

å er det flere enn meg som har fått blödnings forstyrrelse av disse?

har 10 dagers kur hver mnd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er snart ferdig med min første proverakur. Jeg begynte på den fordi jeg ikke hadde hatt el i syklusen og skulle slippe å vente i evigheter på mens.

Jeg har blødd siden første pille, like mye som en vanlig mens. Og dette mente gyn var helt normalt! Så når jeg er ferdig på kuren så skal jeg visstnok bare vente på en ny mens i løpet av noen dager. Hvordan kroppen skal klare dette, det vet jeg ikke...

Når du skal ha 10 dagers kur hver måned, når skal du begynne på de da? Etter el?

Skrevet

takk for svaret.. förste kuren fikk jeg og tok jeg i desember.... ble kjempe dårlig og legene mente jeg ikke tålte dem... så blödde jeg i 3 uker ..måtte stoppe den med medisiner til slutt.. så ble det mens igjen å blödde fram til jeg begynte på dem den 16 dagen etter förste mensdag.. så som du forstår fikk jeg ikke ta dem i januar.. så nå veter man bare på reaksjoner her... skal gå på dem i to mnd til om jeg ikke har blitt gravid da...

Skrevet

Jeg har nettopp hatt mensen etter provera bruk, jeg hadde ganske vondt i egglederne til tider etter starta av kur.Og mensen var skikkelig grusom, måtte få morfin pille til slutt låg i bue.Meeen ellers har jeg ikke hatt noen bivirkninger.Men gruer meg skikkelig til å gå på dette i 3 mnd til.Håper jeg blir gravid før, slik jeg slipper unna...Jeg hat også brukt 10 dagers kur, start på dag 16. Ikke fått blødnings forstyrrelser,fikk mensen etter 5 dager.

Skrevet

Tru det eller ei, jeg har blitt satt på provera for og bli kbitt lange menstrasjoner.. Jeg skal gå på provera til mensen stopper, så 13dager av provera, så 15dager på provera.. Dette skal liksom hjelpe meg til og få 28dagers syklus liksom..

Jeg har ingen bivirkninger iht hårvekst eller noe.. Men dette er ikke morro... Jeg får ganske lite blødninger på dagen, så om kvelden tar det seg så opp at jeg må fly på do hele natten, fordi jeg blør vanvittige mengder... Ikke noe tegn til og stoppe i hvertfall.. I tillegg har jeg myyye vondt... Som jeg faktisk må puste meg igjenom, innbilder meg at det nesten er litt rie liknene...

Jeg har gått på provera i 3uker snart.. ingen teng til at det skal gi seg.. Gyn sier jeg bare skal fortsette.. men jeg vet ikke jeg.. Har hatt mensen i 10 uker nå og kjenner dette begynner og bli psykisk slitsomt.. Tanken på og få mensen igjen kort tid etter jeg er ferdig er også ganske grusomt.. Syntes provera er dritt.. Men gyn vet vel best.. Bite tenna sammen og satser på at dette hjelper med at spiren sitter snart...

Ble litt langt dette.. hehe

Skrevet

tusen takk for svaret ditt (",)

det virker som dette er ondskapens piller på mange måter..

men vi får lide oss mellom for dette er jo bare blåbär man skal i mellom i forhold til ett svangerskap med kvalm osv osv hihihi...

kall det oppvarming til noe fint som man får håpe kommer snart(",)

lykke til (",)

skriv gjerne til meg om du vil ... så kan vi dele vår frustrasjon og forhåpentlighvis en graviditet snart på oss begge.....

Skrevet

Monca 84, jeg også har fått det pga lang mens, men jeg blir jo faen meg ikke kvitt mensen så jeg orker snart ikke mer...Er skikkelig deppa å sliten :0(

Skrevet

hei på deg cili her...

jeg startet denne linken for å se hvor mange som egentlig sliter etter bruk av provera....

å det viser seg at det er mange som sliter...

det er töft for alle som sliter for det er utrolig mange bi virkninger av denne medisinen....

å deperisjon og blödninger er de störste etter det jeg har kommet fram til....

men som jegg sa til monca hun må ta kontakt med sykehuset og det gjelder dere alle...som sliter med denne medisinen...

jeg har selv hatt den perfekte mens til jeg fikk disse hälvetes pillene ..min kunne jeg stille etter kl ..nå ..masse dritt...

håper du tar kontakt med gyn på sykehuset og får medisiner for å stoppe den...

googl ozo provera og se på alt som står der...fikk bakover sveis jeg i allefall....

lykke til i allefall (",)

Skrevet

jeg har også laget en tråd her om provera om du ser litt ned men den er på engelsk(",)

merket den med provera medisin el no sånt(",)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...