Tuppelura08 og Dada02 Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Vi legger henne for natten mellom syv og åtte. Da får hun pupp og litt MME til hun er mett. Da sover hun som regel til mellom 12 og 01. Får så pupp, men heretter våkner hun hver andre time.....Hun får i følge helsesøster nok mat da hun følger vektkurven veldig bra. Er 8100g!! Fullammer m en liten tår MME på kveldstid...Noen som vet hva som kan være årsaken?? Hun sov faktisk lengre økter på natten før...var da våken bare en gang.
babyfrøken *mamma* Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Tja, nå er ikke jeg noen ekspert akkurat, men tenker at de rett og slett blir større og trenger mer/oftere mat? Snuppa vår er også 4 mnd, legger seg ca 18.30. Før sov hun 6-8t i strekk, nå våkner hun ca 23/00, ca 05, ca 07 og ca 08/08.30. For meg passer det egebtlig bedre sånn hun våkner nå, legger meg etter hun har fått mat i elleve-tolv tiden, og får dermed mer sammenhengende søvn enn når hun våknet første gang sånn 01-02 (",).
AO3 Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 Gutten min blir fem mnd denne uka, og om du søker opp gamle innlegg, vil du finne et innlegg som er omtrent nøyaktig likt ditt fra 2-4 uker tilbake - med unntak av at gutten min er mindre, og ikke får mme på kvelden. Jeg vet ikke hva det kom av, men nå er det altså mye bedre. Nå spiser han hver tredje til fjerde time på natta. Det sto på i en uke eller to med spising annenhver time, så gikk det over... Noen mente det var en økeperiode (altså ikke økedøgn), kanskje det stemmer?
FrøkenJ Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 Har også hørt at de ofte har en økeperiode rundt 4 mnd alderen....:-)..min holder iallefall på np med hyppige måltider...håper dette går snart over..de sier de har dette ofte fordi de står på terskelen til å greie noe nytt...stemmer her iallefall...idag rullet hun fra rygg til mage for 1 gang..(mens jeg var på badet...buhu...men har gjort det flere ganger idag da)...så det kan jo hende det er noe sånt med din lille pode også??...
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 9. mars 2009 #5 Skrevet 9. mars 2009 4 mnd = SLIT! de små har en tendens til å blir meget "slitsomme" i denne alderen, har vært MANGE innlegg her inne om at 4 mnd er synonymt med masse nattevåk, vanskelig legging, mye "surv" på dagtid osv. Og jeg kjenner meg igjen i det. De er i en fase hvor de blir mer klar over sine omgivelser, de blir mer aktive, de krever mer ut av hverdagen enn søvn, kos og mat. Det går fort over. Om et par måneders tid kan du jo begynne med 3 måltider om dagen og nattavvenne, og etter det går som regel dagene på skinner;) lykke ti:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå