Gå til innhold

Prøver å gå ned i vekt, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer meg selv hele tiden.. tar f.eks et par småsjokolader å innbiller meg at det betyr ingenting siden det bare er "litt", drikker et glass brus innimellom for det er jo bare et glass, spiser resten av chipsposen fra helga for det er jo så lite igjen at det sikkert ikke utgjør noen forskjell.. selv om jeg vet det inneholder 550 kalorier per 100 gram. Uff.. spiser litt is etter middag, det kan vel ikke skade.. Også blir jeg fortvilet fordi vekta ikke rikker seg, som om det er noe rart!

Andre som er slik? Spiser ellers ganske sunt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg er på besøk/har besøk må jeg selvsagt også få spise litt is/sjokolade/kake osv, problemet er bare når det blir 2-3 besøk i uka..

Jaja.. Viljestyrke ønskes!

Skrevet

Jeg er akkurat likedan! Og har alltid vært slik. Eneste som hjelper for meg er å trene mer.....

Skrevet

Ikke ha slike ting i hus, da er det lettere å la være(sier seg selv!)

Du må bare bestemme deg, det går på viljestyrke, intet annet! Tøfft, ja, men det er det som må til. eller du kan fortsette som du gjør, og godta at du alltid vil ha bittelitt ekstra fett ift det du egentlig ønskler å ha på kroppen. Det handler om å enten godta seg selv slik man er, eller forandre på vanene og takle at det "koster" litt mtp hva man kan unne seg. Dessuten kan du jo skru opp treningsfrekvensen, da kan du tillate deg litt mer ekstra uten at det legger seg som sideflesk!

Lykke til!

Skrevet

Jeg er mye mer motivert nå enn jeg har vært på lenge! Jeg SKAL ned 5 kg til 17.mai, har en bunad som skal på og har ikke tenkt å kjøpe nye klær før de jeg har fra før passer igjen. La på meg 5 kg etter ammeslutt, som sitter bom fast..

Var ganske fornøyd når jeg var 5 kg mindre, klærna satt pent og jeg følte meg mer vel.. får trøste meg med at det ikke er snakk om så mange kg for å føle meg mer vel igjen.

HI

Skrevet

Begynn å trene, det er det mest effektive, og dessuten har kroppen og sinnet utrolig godt av det! :-) Om du trener litt fra før av, så skru opp litt på mengden og intensiteten!

Nå har du jo et mål, så da får du, som du sier, ekstra motivasjon. Utnytt det!

Det tar gjerne et par uker før kroppen og hodet har omstilt seg etter man har lagt om trenings- og kostvanene sine, og det kan ta et par-tre uker før det gir resultat på vekta også, men så bruker det å løsne. Husk også at man mister muskulatur ved å være inaktiv over en lengre periode, så du kan med fordel trene litt styrke, det gir muskler og muskler brenner fett og gir deg dessuten en flottere figur!

Go girl!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...