Gå til innhold

Noen som har kunnskap om behkterevs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har nylig fått vite at jeg med stor sannsynlighet har behkterevs. Etter som jeg forstår så kan en diagnose ta tid å stille, men etter å ha lest om symptomer og hvordan de oppleves, så føler jeg meg temmelig sikker på at dette dessverre har rammet meg.

Dette betyr at jeg med sikkerhet kan si at jeg ikke kan fortsette i jobben min, for den er for tung og aktiv for meg. Jeg lurer på om du kjenner til noen med sykdommen, og hvilke jobb de har som de klarer å "holde ut" i.

Kan en bli gravid, uten at det skader kroppen mer?

Finnes det overhodet noe som kan hjelpe og gjøre hverdagen lettere? Det være trening, øvelser, hva som helst?

Håper på noe tilbakemelding.

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faren min har dette, det er mest menn som har det selv om det også rammer kvinner, og det er arvelig.

Det hjelper med trening, veldig viktig å holde seg i aktivitet så de store leddene ikke stivner. Greit å trene et sted med fysioterapeut, da kan en få tilrettelagt program etter formen, som varierer, alle dager er ikke like ille.

For pappa er det viktig å få stått opp ganske tidlig om morgenen, da kan han gå en tur og "løsne opp litt" før han går på jobb, han er ofte stiv når han våkner om morgenen.

Han jobber forresten som ingeniør, er viktig å ha en litt fleksibel jobb, så en kan slippe å f.eks sitte i samme stilling over lengre tid, trenger å bevege seg i løpet av dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...