Gå til innhold

Seng/vugge


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva har dere tenkt til å kjøpe av seng/vugge? Man har vel sengen inne hos seg i starten før de kan sove på eget rom, og bruker ev vognen som "ekstraseng" på dagen?? Eller trenger jeg en vugge i tillegg til dagtid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har jeg sprinkelseng. Den lille skal ligge på vårt rom ja i begynnelsen. Synes det er enklest i forhold til amming på natt osv. Dessuten kjenner jeg meg selv såpass at jeg må opp å sjekke den lille flere ganger i løpet av natta i begynnelsen.

 

Bruker vogn som den lille sover i på dagtid ja...du trenger ikke kjøpe vugge. Hadde vogna inne i stua sist jeg (men da var det midtvinters og for kaldt for den lille å sove ute).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg har sprinkelseng..men den lille sover nok i vognbagen om natta til å begynne med..var sånn med førstemann, sprinkelsenga ble for stor så han skulle ikke sove der..men når jeg pakket han ned i vogna sov han som bare det..de liker jo å ha det trangt å lunt...de sover jo hele tiden til å begynne med så sikkert ok å ha en plass å legge fra seg den lille på dagtid..tenkte å ha grind i stua som kan reguleres i høyden for dag kan den brukes når barnet blir større..er nok av ting som skal kjøpes så prøver å finne ting som ikke bare brukes i noen få måneder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang sov mini i vugge om natta de første månedene. Sprinkelsenga ble liksom for stor for ham og han trivdes bedre i et litt trangere miljø - og dessuten hadde han kolikk så vuggefunksjonen til vugga ble en essensiell ting for å få ham til å sove. Den store ulempen med vugga var at det var upraktisk når jeg skulle amme ham om natta, den var så lav at jeg klarte ikke løfte ham over i senga mi utne å måtte reise meg helt opp av senga (skal sies at jeg var relativt plaget av bekkløsning).

Denne gangen kommer vi til å prøve med sprinkelseng om natta og heller ha vugga som "dagseng" i stua.

Dersom du ikke har vugge fra før og bare har tenkt å bruke den på dagtid så ville jeg vel vurdert en kurv i stede, de er jo lette å bære med seg rundt i huset og tar mye mindre plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Min første sov i sprinkelseng den på natta. da den er stor hadde jeg en "ammekasse" oppe. Blir liksom babyens lille hi. Tok denne ammekassen med på sykehuset slik at hun lå oppe i denne i plassengen de har på sykehuset. På denne måten fikk hun med seg lukten som var kjent. Skal bruke denne til lilegutt også. Kjøpes på Babyshop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...