Gå til innhold

termin

mammaen til to små røvere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

har smugtittet en del her inne, og har endelig somlet meg til å skrive litt selv! Er 3. gangs fødende, og venter spent nå.. Jeg har, som mange av dere andre, to terminer jeg forholder meg til. Min egen termin er 18.mars, men ul terminen er 25. mars. En hel uke mellom.

Som for de fleste av dere, så er også jeg ganske uenig med ul terminen, men fått klar beskjed om at det er denne de tar utgangspunkt i på sykehuset. Det jeg ikke får til å stemme, er at jeg vet nøyaktig når jeg hadde eggløsning. Jeg fikk jo også positiv graviditetstest ca 9 dager etterpå. Dersom ul terminen stemmer, ville jeg altså fått positiv test bare 3 dager etter eggløsning..

Dette irriterer meg rett og slett fordi de tar utgangspunkt i ul terminen ved evt igangsettelse. Ungen kommer når den kommer, så utenom dette bryr jeg meg ikke. Det er i tilfelle jeg går langt over termin..

Utålmodig jeg?? Kanskje ørlite grann. Og det hjelper ikke at andremann kom 16 dager før termin.. Denne gangen skjer det rett og slett INGENTING, så jeg belager meg på overtid.. sukk

hva mener dere andre om egen termin/ul termin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

hos meg er mensterminen 28.mars og UL-terminen 5.april. Jeg tenker at når det bare er én uke imellom, så gjør det ikke store forskjellen fra eller til. Jeg kan ikke si at jeg er 100% sikker på når jeg hadde eggløsning - da antar jeg du har tatt eggløsningstest siden du er så sikker på det ?

For meg virker min termin mer "riktig" ifht siste mens etc, men som sagt - med bare én ukes forskjell på de terminene, så spiller det egentlig ingen rolle syns jeg da... ;-)

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet helt enig i at det ikke spiller noen rolle:-) Tror det bare er jeg som er fryktelig utålmodig, og da virker jo 18. mars litt nærmere enn 25...

Jeg tok ingen eggløsningstest, men jeg kjenner igjen tegnene på utflod, tempøkning osv. Og det at graviditetstesten viste positiv allerede 9 dager etter øker sannsynligheten for at jeg ikke var langt unna i mine beregninger:-)

Uansett, barnet kommer når det kommer, og egentlig er det jo bare deilig med fri!

Skrevet

Hehe, joda, jeg kan skjønne den, at når man har begynt å bli utålmodig så kan en uke være veeeeeeeeldig lenge, hehe ;-) Nå er det jo ennå lenge til min termin, og jeg har ikke blitt bitt av utålmodighetsbasillen ennå. Snarere tvert imot faktisk - jeg syns det nesten går for fort !! ;-) (Men jeg har skjønt at jeg er i dundrende undertall når det gjelder å føle det sånn)

Vi får håpe det virker som tiden går fort for deg, og ikke fullt så fort for meg ;-) Lykke til videre !

Skrevet

Har 3 uker mellom egen termin og ultralydtermin, det har irritert meg veldig, men nå har jeg bare akseptert det. Litt ekkelt hvis man går lenge på overtid, forøvrig har det ingen betydning. Forresten er det jo ul termin føden forholder seg til. Også dumt at man risikerer å miste de 3 ukene med permisjon før barnet fødes dersom jeg føder på menstermin og ikke ul termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...