Gå til innhold

Lekke fostervann...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste dagene følt at jeg lekker litt der nede. Klart og vannaktig... Er litt redd for å syte, så lurer på om det er noe å bekymre seg for? Burde det sjekkes? Er det farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei..

føler du deg usikker er det greit å ta en telefon til jordmor- føden for å høre med de.... mest sannsynlig er det ikke noe problem siden kroppen produserer fostervann hele tiden....men er du usikker og bekymret hadde jeg tatt en telefon for sikkerhets skyld:)

Skrevet

Jeg var til sjekk for dette i uke 33+1 fordi at det plutselig rant noe nedover lårene mine. Heldigvis var det ikke det, men legen sa at det kunne være stor produksjon av vandig utflod som samlet seg i skjeden og kom ut samtidig. De tar en PROMB-test på sykehuset for å sjekke, samt CTG og UL for å se at barnet har det bra og at det er fostervann der inne. Hvis du er usikker bør du sjekke det, for hvis det er tilfelle at du lekker vil regimet være innleggelse pga infeksjonsfare for barnet og deg. Du får antibiotika intravenøst og sjekkes for infeksjonstegn hele tiden.

Masse lykke til:)

Skrevet

jeg også kjekket dette i uke 5, og det var nok også bare veldig mye utflod som de sa! men hun sa at viss jeg var usikker en annen gang så er det sånn at det skal komme fostervann hele tiden, viss du lekker!!

men er du beskymret så er det bedre me en skjekk!!

Skrevet

Jeg var også usikker på om jeg lekket fostervann ved juletider, da var jeg ca 25 uker på vei. Jeg ringte føden og de ba meg ta på et bind over natten, evt noen timer, og se om dette ble vått. Dersom det blir vått så skal man ta kontakt igjen og få en jordmor til å sjekke bindet. Jordmødre kjenner lukten av fostervann, så de lukter på bindet du har med deg... Det høres ikke særlig delikat ut, men sånn er det bare:-) Jeg behøvde ikke, for bindet mitt ble ikke vått utover vanlig utflod når jeg tok det på over natta...så det var nok bare et tilfelle av en del ekstra utflod en liten periode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...