Gå til innhold

Husmor tips, takk.. :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan rengjør du badekaret ditt? Og hvor ofte?

Har akkurat fått badekar, og det er et helvete og få rent.. :s bruker nå varmt vann og jif, men føler ikke at det blir rent.

Hvordan rengjør du induksjonstopp\keramisk topp? Kan man bruke vanlige vaskemiddler på de?

Andre tips? :)

Hvor ofte støvsuger du?

Jeg føler at det alltid er støvete hjemme, selv om jeg støvsuger 1-2 ganger i uka.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I badekaret bruker jeg Jif skurekrem(vet noen mener det lager riper, men det er ikke min erfaring), vann og slike svamper med skrubb på ene siden. Blir helt rent, det:)

Har ikke keramisk topp, men mener der skal være noe sånt rensegreier beregnet til dette. Forhandler vet nok dette.

Støvsuging etter behov, men stort sett en gang i uken. Er ikke fanatisk i renhold;)

Skrevet

Badekaret rengjør jeg med sånn miljøvennlig grønn rund boks som man får kjøpt på messer. Husker ikke hva den heter i farten, men er svensk, og lukter sitron. Blir helt rent og fint med det.

Induksjonstoppen rengjør jeg med en flaske som jeg har kjøpt på Elkjøp (finnes på stort sett alle elektrobutikker) som er spesielt for keramisk topp. Da blir den glinsende og fin. Får også et tynt lag med ny 'beskyttelse'.

Støvsuger vel ca 1 gang i uken, vi dør ikke av litt støv... :) Mulig en ekstra gang hvis det kommer besøk 3-4 dager etter siste støvsuging, men det er svært sjelden.

Skrevet

Induksjonstopp:

Vi bruker vindusskrape og skraper vekk all driten først...

Deretter har vi et middel som vi smører på.. Tror det er Mr. muscle.. blå flaske..

Så lar du det virke litt, så tørker du det av.. Så god som ny :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...