Gå til innhold

Bruk av alkohol.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Damer jeg trenger et aldri så lite råd om hvordan jeg skal gripe saken an...

Min mann sine foreldre drikker i mine øyne mye alkohol. Jeg kan ikke huske å ha vært på besøk hos de uten at en eller begge har drukket. Det er samme hvilken dag det er, eller hva klokken er. Det er ikke sånn at de blir fulle, men de tar seg nok noen glass med vin, evt drinker når de kommer hjem fra jobb, og utover kvelden.

I mine øyne har nok min svigerfar et aldri så lite alkoholproblem, min svigermor greier å moderere seg.

Nå som jenta begynner å bli eldre, vil det nok etterhvert bli snakk om barnevakt, noen timer på kvelden, sånn at jeg og min mann kan komme litt ut. Det er nok en stund til dette kommer til å skje, (hun er snart 6 mnd) men tiden går jo så fort. Men, jeg tør faktisk ikke å bruke besteforeldrene hennes som barnevakt. De er jo så snille mot henne, det er ikke det, men pga bruken av alkohol i både tide og utide. Jeg stoler ikke på om de begge to greier å avstå fra å drikke, selv om de har ansvaret for barnebarnet.

Det jeg nå lurer på er når vi skal ta det opp med dem, nå eller når det blir aktuelt for barnevakt. Jeg vet at de tar det som en selvfølge at de skal være det. Jeg har heller ikke tatt disse tankene opp med min mann, fordi dette er et sårt emne for han, det at foreldrene, spesielt faren drikker en god del. Jeg har villet vente lengst mulig, men jeg merker nå at det nærmer seg at jeg må ta et lite "oppgjør"

Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg forstår av det du skriver at det er HELT uaktuelt at de skal passe barnet ditt, så lenge sjansen for at de er påvirket av alkohol er der. Det er jeg helt enig i! Det må være en nulltoleransegrense på det. Jeg syns siden det er mannen din sine foreldre, at det er hans som bør ta det opp med dem. Det vil kanskje virke minst støtende på dem også. Mannen min og jeg gjør det sånn når det er noe vi må ta opp med våre foreldre, og det fungerer bra. Lykke til og stå på ditt! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...