Gå til innhold

Tips mot svangerskapskvalme?

Anbefalte innlegg

Gjest Mylian&A.V+29.10.2009
Skrevet

Er i uke 7 og er såååå kvalm... Var ikke så kvalm sist gang.. Nå er det så ille.. Får bare i meg vann :-(((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å spise hele tiden... Frukt og grønnsaker, brød og knekkebrød. Spis det du orker.

Blir det helt ekstremt kan du høre med legen din om Postafen (er egentlig reseptfritt, men noen leger liker ikke at man tar det..). Jeg levde på Postafen til uke 15 sist...

Skrevet

Allergisk mot pasjonsfrukt og ingefær er jeg egentlig veldig glad i men det spyr jeg av:-((

Klarer ikke spise noe i det hele tatt. Fikk i meg en brødskive isted men den kom, som alt annet enn vann; opp igjen :(

Skrevet

Alt eg har å tilby er ein trøsteklem. Var sjølv veldig kvalm og prøvde det meste, men ingenting hjalp. B-vitaminer, spise lite og ofte, ingefær, tørre kjeks, osv.

Skrevet

det er helt grusomt. jeg har ikke vært sånn før. er også utrolig trøtt i tillegg så jeg trives ikke :-/

Skrevet

lime og sitron..

Jeg levde på det de 4 første mnd i svangerskapet!

skjær opp i båter og sug på de, eller ha det i vannet ditt...

Skrevet

Nei det er noko dritt det der. Eg takler kvalme så vanvittig dårlig og. Du har all min sympati! Håpe det går kjapt over for deg. Med mallo så var eg ferdig med det i veke 11 eller 13 (husker ikkje nøyaktig). Denne gangen gjekk det litt lenger, men den vart svakere på slutten. No er eg ferdig med det, heldigvis. Det blir jo betre til slutt, men det hjelper lite å tenke på det når det står på som verst.

Skrevet

Jeg også takler kvalme veldig dårlig, jeg blir faktisk litt nøffemor når jeg må kaste opp.. hehe..

Med A så var jeg ikke kvalm, jeg var uggen liksom ,men kastet jo ikke opp. Nå kaster jeg opp alt :-((

Håper det går over altså.. Kanskje det blir gutt ;-) Vet du kjønn enda?

Til deg over, det hørtes godt ut, men jeg er allergisk :-(

Skrevet

ha ha ha. Samme her.

Me veit ikkje kjønnet enda, på ultralyden sist så låg ungen i feil retning. Skal på ny neste fredag, då må me sjå kjønnet, for eg skal jo handle inn når eg er heime i april. Hadde vert best med ei jente, sånn økonomisk sett, då har me jo alt me trenger av klær.

Når skal du ha ultralyd? Det er kanskje ei stund til det?

Skrevet

Hadde UL sist uke :-) 5+5 :-)

Har også UL på fredag.. Hehe.. Gyn min har egentlig ikke fulle svangerskapskontroller men han sa han ville gjøre et unntak for meg, aner ikke hvorfor. Han har satt meg opp til UL alle kontrollene + et par fler i starten..:-) Jeg tror det blir gutt i alle fall ,men som du sier, praktisk medjente, har jo alt.

Skrevet

Eg liker at det er litt ekstra kontroll eg. Kjenner meg trygg då.

Har ein følelse på gutt her hos oss og. Han kjem til å bli kledd i blonder, rosa og jentesnitt. Me fekk jo så mykje rosa klær av folk, og ikkje har me råd til å kjøpe så mykje nytt heller.

Skrevet

Jeg også liker det, jeg betaler gjerne for ekstra trygghet også. Dessuten er det fint å se, man føler at ting går litt bedre når man ser det nærmere.

Ja,stakkars gutt sier jeg også.. har jo så mye rosa og fint. .he he :-D

Skrevet

Fine råååååsa guttongane.

Blir fine bilder til fjortistida =)

Pressmiddel =D

Skrevet

Føler med deg! Har tre barn, og hadde hyperemesis( ekstrem svangerskapskvalme) med alle.... 2 gutter og 1 jente. Like kvalm uansett kjønn. Fikk ikke i meg noe, endte på sykehus for intavenøs næring.Råder deg til å ta en tur til legen. Finnes ulike kvalmestillende medikamenter på resept, Postafen kan du godt ta, men de funka ikke for meg. Ikke sikkert noe hjelper, ingenting som hjalp meg! men det kan være verdt et forsøk. Kjedelig å la det gå så langt at du blir dehydrert å må på sykehuset... Anbefaler også akupunktur. Mange har god effekt av det.

Lykke til!

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei. Jeg føler med deg. Jeg er gravid for tredje gang. Med tvillinger! Mitt første svangerskap var et helvete, kvalm i fem måneder! Mitt andre, kvalm i tre uker, fikk akupunktur. Nå: Ekstremt kvalm, altså hyperemesis. Sikkert pga. av tvillinger. Prøvd akupunktur og div. kjerringråd. Ingenting hjalp. Ble innlagt til slutt og satt på medikamenter fast. Dette hjalp litt. Min søster ringte og foreslo OSTEOPAT. Dette var nytt, måtte prøve det. Fikk en voldsom reaksjon etter behandlingen. Meget syk I 5 timer. Men våkner opp dagen etter til et nytt liv. Bare litt kvalm! Er nå i uke 10. Har hatt ei behandling til. Føler meg enda litt bedre, men greier fortsatt lite og står fortsatt på medisinene. Men jeg ser lyst på det nå!

Skrevet

Hei hei Mylian. Jeg kastet opp og var elendig kvalm til uke 18 denne gangen. Eneste som hjalp var postafen her.

Er nå 24 uker og kaster opp om jeg lukter noe ekkelt enda, men er maks en gang i uka nå. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...