Gjest Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Har lenge brukt mesoft, men de begynner å bli litt i minste laget når det kommer en skikkelig "levering"...
Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Jeg bruker Vaskeservietter fra EURA SHOPPER. Kjøper de på ICA Maxi. 250 stykker i pakka. Nå vet jeg ikke hvor store de du bruker er, det er ikke sikkert at disse er større. Tar vann på disse og tører. Etterpå smører jeg babyolje på stumpen. Hun er 3 måndeder, og har vært fin hittil! :-)
Blind Gudinne Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 Eh... vann?!? Har en bunke med myke bomullskluter som jeg vasker med. Etter bæsje-vasking går de til vask. Har såpass mange at det holder å vaske dem 1 gang i uka. Går da på kokvask.
Bumblebeee Skrevet 9. mars 2009 #5 Skrevet 9. mars 2009 Vi brukte også mesoft da hun var mindre. Nå går det i vaskeservietter fra euroshopper, våtservietter eller spyle i dusjen, alt etter behov og hvor vi er.
Gull1 Skrevet 9. mars 2009 #6 Skrevet 9. mars 2009 Helsessøster fortalte at man ikke skulle bruke noen form for våtservietter, da de visstnok er veldig allergifremkallende. Gikk derfor over til klut og vann....
Itsrejk Skrevet 9. mars 2009 #7 Skrevet 9. mars 2009 Bruker Mesoft, med vann og babyolje. Men småtten er bare åtte uker, så det kan jo hende de blir for små etterhvert. Akkurat i dag er jeg tom for Mesoft, og bruker engangs vaskeservietter fra Libero, med vann og olje. Liker dem ikke, for de er så mye stivere enn mesoften. Får komme meg på apoteket i dag og kjøpe nye.
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 9. mars 2009 #8 Skrevet 9. mars 2009 Bruker Mesoft med vann. Litt babyolje hvis det har rukket å stivne... (hun bæsjer ofte mens hun sover...). Mini er 3 mnd, og synes ikke Mesoften er for liten, men kan jo hende de blir det etterhvert? Itsrejk: Enig, de engangsserviettene fra Libero er helt ubrukelige. Så stive og ekle!
babyfrøken *mamma* Skrevet 9. mars 2009 #10 Skrevet 9. mars 2009 Stort sett vann (";) Vi har en genial vask som det passer veldig fint å vaske babyrumper under, så jeg bruker den ved nesten hvert eneste bleieskift. Bruker Mesoft med babyolje noenganger i tillegg, og smører henne med sinksalve. Hun er nå 4mnd og har alltid vært fin i huden. En gang iblant bruker vi sånne små, myke vaskekluter, kjøpt på Reflex.
shari_z Skrevet 9. mars 2009 #11 Skrevet 9. mars 2009 Jeg bruker Huggies våttservietter, tjukk og god, ikke parfyme. Veldig fornøyd. Sier at de er like bra som bomull og vann - ikke vet jeg, men har prøvd mange typer med det første barnet mitt, og fant ut at de her liker jeg best.
lille sprelle Skrevet 9. mars 2009 #12 Skrevet 9. mars 2009 mesoft (snart ett år) og vann, ev litt olje om det trengs det er da bare å bruke fler!
AO3 Skrevet 9. mars 2009 #13 Skrevet 9. mars 2009 Klut og vann. Våtservietter bruker vi bare når det trengs bleieskift mens vi ikke er hjemme.
husmus &2 Skrevet 9. mars 2009 #14 Skrevet 9. mars 2009 Her går det også i Mesoft og vann. Sjelden vi bruker olje. Bruker Pampers våtservietter når vi er ute, men det er egentlig like enkelt å vete noen mesoft og legge i en plastpose. Når han blir større kan jeg godt se problematikken med at mesoft er for små...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå