Lillenille + Prinsesse Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Hei, Lurte på når man får personnummer utlevert til mini ? Jeg har søkt lite på google og står at hospitalet sender inn de papire der skal brukes for å få tildelt personnummer. Mini er nå 6 (snart 7) uker og jeg har ikke fått noet personnummer til hu endda.. Heller ikke har jeg fått barnetrygd, så det må jeg vel søke om men der trenger jeg jo personnummer til hu :/.. Noen som vet ? (bosat i hedmark / Eidskog )
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Fikk personnr når vi sendte inn de navnepapirene=) Står på fødselsattesten! =)
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 Ja, du må sende inn søknad om navn og da får du personnr:) Men barnetrygda trenger du ikke å søke om, den kommer automatisk, får sikker dobbel denne måneden;)
Maya:-) Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 Jeg mener det foregikk på denne måten: Sykehuset sendte inn fødselspapirer, så fikk vi tilsendt navnskjema fra folkeregisteret som vi måtte fylle ut, det tok under en uke fra vi sendte inn navnskjemaet til folkeregisteret til vi fikk fødselsattest i posten. Jeg mener det tok ca to uker fra vi kom hjem fra sykehuset, jeg ble overrasket over hvor raskt det gikk. Barnetrygden går automatisk, men fikk brev fra NAV om at jeg måtte sende inn kontonr de skulle sette inn penger. Jeg fødte i oktober men fikk første utbetaling i desember, da for både november og desember.
Lillenille + Prinsesse Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. mars 2009 Jeg har ikke fått tilsendt noe i det hele tatt etter vi har kommet hjem... Ikke navnemeldings-skjema heller.. Synes 6.5 uker er veldig lenge uten at jeg har hørt noe..
MissKitty Skrevet 9. mars 2009 #6 Skrevet 9. mars 2009 Ta kontakt med folkeregisteret (eller skatteetaten) i ditt fylke. Det er de som sender ut dette. Kanskje det har blitt noe kluss med papirene. Vi fikk våre etter et par-tre uker.
imami Skrevet 9. mars 2009 #7 Skrevet 9. mars 2009 Vi fikk navneskjema (fra skatteetaten) i posten ca to uker etter fødsel. På det skjema sto personnummeret også.
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 9. mars 2009 #8 Skrevet 9. mars 2009 Barnetrygden fattes det automatisk vedtak om, ikke noe man skal trenge å søke om. Men det skjer ikke før barnet har fått navn og personnummer. Meen, du får jo de pengene du skulle hatt i mellomtiden etterbetalt da, så du taper ingenting. Men ta kontakt med skattekontoret for å få fart på navn/personnummer, så skal resten gå av seg selv:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå