HokusPokus&Filiokus Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Hvor lenge mistet dere håret, og hvor mye ca? Her har det holdt på ca to uker, og ser at hårfestet har flytta seg litt bakover, begynner å bli litt tynt på toppen også. Propper i meg b-vitaminer, men hjelper ikke stort. Hva gjør dere? Finnes det noe middel vi kan bruke? Klipper dere håret kortere?
Gjest Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Trodde alle mistet håret, jeg da. Begynner ca rundt 3 mnd etter fødsel og varer 2-4 mnd. Noen mister mer, noen mindre. Dette er hormonelt og har ingenting med amming å gjøre. Jeg gjorde ikke noe (bortsett fra å faktisk gre håret, det gjør jeg aldri ellers), har en kort frisyre.
HokusPokus&Filiokus Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2009 Var heldig å slapp unna sist, får det vel igjen nå.. Syns det godt på deg at du har mistet noe da? Jeg har langt hår og syns det synes godt.. Men kan jo være at ingen andre legger merke til det.
Gjest Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 Tja, følte meg litt mer pjusk på håret, måtte liksom litt mer styling til før det skulle se litt ok ut. Tror ikke noe la spesielt merke til det, annet enn frisøren min...hehe. Er visst slik at man mister mye mindre hår under graviditeten og at man tar igjen for det etter fødselen. Og da mister man jo "alt" på en gang, det er derfor man blir litt pjusk og for noen så kan hårfestet flytte på seg. Noen blir for evig endret i håret, men de aller fleste har bare noen kjipe måneder.
HokusPokus&Filiokus Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. mars 2009 Nå føler jeg meg ihvertfall litt lettet (bare det kommer tilbake)
Småfolk Skrevet 9. mars 2009 #6 Skrevet 9. mars 2009 Har to barn og begge gangene begynte det ca. 3 mnd etter fødsel. Husker ikke hvor lenge det varte første gang, men nå er min sønn 7,5 mnd og jeg tror det har stoppet nå... Er blitt tynnere i håret ja. Men det vokser jo ut igjen heldigvis. Dessverre tar det jo litt tid før håret vokser ut til gammel lengde da. :-( På det værste var det hår OVERALT! Grusomt. Det hjalp å børste håret ofte. Børstet på det værste håret hver gang jeg var innom badet. Det er hormonelt og B-vitaminer hjelper neppe. Under graviditeten mister man, pga det økte østrogennivået, mindre hår enn vanlig. Etter fødselen stabiliserer hormonnivået seg og man mister det håret man ikke mistet under graviditeten - i tillegg til de hårene man vanligvis mister hver dag. Blæh! Men ikke alle får dette problemet vet jeg. Om det betyr at de mister vanlig mengde med hår under graviditeten, eller at de er superheldige og får beholde den tykke fine manken de fikk da også etter fødsel, vet jeg ikke. I så fall er det blodig urettferdig ass!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå