*ei tulle+spire* Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Har nesten ikke kjent noe liv siden torsdag.. har ikke ringt føden eller noe, for jeg har dopler, så har hørt hjertelyd. men er uansett bekymret.. føler meg så rar og trøtt i det siste. våkner om nettene med utrolig vondt og hard mage, og det kjennes ut som jeg sitter på en kaktus over skambeinet. noen som hadde det sånn før fødsel? mange som mener at fødselen snart nermer seg når det er slik.. er 4 uker og 1 dag til termin enda :/
Underveis --> Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Jeg synes nå du kan ta en telefon jeg. Var selv nede på sykehuset her om dagen fordi jeg hadde kjent mye mindre liv enn vanlig. Bedre med en gang for mye, sier nå jeg ;-) Synes jo at det er lenge dersom du ikke har kjent noe siden torsdag, selv om du vet babyen lever. Nå har jeg bekkenløsning da, så vondt i skambeinet har jeg stort sett hele tiden ;-) Kan ikke hjelpe deg så mye der, men tror nok at man kan få litt ekstra trøkk på symfysen (midterste delen av skambeinet som blir "løst" ved fødsel) når hodet fester seg eller babyen begynner å tynge på det. De fleste opplever vel en form for bekkenubehag sånn på slutten.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 Har termin dagen etter deg og føler det på eksakt samme måte. Har kjent lite liv siden uke 31, men har vært på sjekk på føden og de sier det er helt normalt at det blir mindre nå...trangt osv.. Stikkingen du snakker om er visst modning - jeg har ikke så mye av det ennå, men litt. Ellers har jeg følt meg ufattelig trøtt og døsig, samtidig som jeg ikke får sove. Svimmel og nesten "fjern" på en måte..vanskelig å forklare. Også litt hodepine, men det kommer nok av at hb min har sunket igjen.. Ring og snakk med JM, men når du hører hjertelyd er det helt sikkert i orden.. Skulle ønske jeg hadde egen doppler, for blir helt gal av å kjenne så lite liv. Føler meg "ranet". Forrige var MEGET aktiv og trøblete på denne tiden.. En skal kjenne 5 spark/bevegelser innenfor 20min på et aktivt tidspunkt på dagen..
24♡april Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 DET er jo en av de største grunnene til at man IKKE er anbefalt å bruke doppler!! Spesielt etter uke 28..Det er falsk trygghet nettopp fordi man kanskje ikke kjenner noe særlig liv men hører hjertet slå å da tror man at alt er ok! Sier ikke at babyen din ikke har det bra men om du har kjent lite liv /stor endring i bevegelsesmønsteret skal du helt uavhengig av om du har hørt hjertelyd eller ikke med dopplern din ringe jm medengang!! Babyens hjerte kan slå selvom den ikke har det bra, fks lite næringtilførsel osv det kan være så mye.. Jeg hadde IKKE turt å lavære å ringe føden eller jm idag altså! Å kjenne normalt med liv går alltid først!
*ei tulle+spire* Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. mars 2009 jeg skal til jm idag, så får høre hva hun sier er vell kanskje en falsk trygghet det med doppler ja, har ikke tenkt på det på den måten. håper på å få vite om jenta er festet idag, for jeg aner ikke hvordan hun ligger eller noe. takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå