Gå til innhold

Uregelmessig mens og eggløsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i alle år hatt regelmessig mensen,men de 3 siste mnd har den surret veldig,kommet før tiden:-( er det noe jeg burde gjøre? kontakte lege eller noe? Vi prøver å få barn et barn til så det er litt vanskelig å planlegge når den er ustabil. (Jeg er 34 år) noen gode råd jenter? Tar i mot alle m takk:-) Har prøvd eggl.tester denne mnd men alle var negative:-((( om jeg føler mensen kommer snart...dumme mensen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid hatt uregelmessig mens. Syklusene kan være på alt fra 28 til 50 dager (det lengste jeg har opplevd er tre mnd uten mens). Når jeg har prøvd å bli gravid har jeg selvfølgelig ikke på forhånd visst når jeg ville få eggløsning, så det ble mye sex i perioder (mannen min var godt fornøyd...). Men etter at jeg ble oppmerksom på hvordan utfloden endrer seg ved eggløsning, så har jeg ikke hatt noe problem. Har aldri brukt eggløsningstest.

Men jeg skjønner at du synes det er rart at du plutselig har fått endret menssyklus. Kanskje er det tilfeldig og vil rette seg igjen snart. Men samtidig er det jo sånn at fruktbarheten kan synke raskt, så hvis du er bekymret så er det jo ikke verre enn at du tar det opp med legen din. Uansett anbefales det at kvinner på din alder som prøver å bli gravide ikke venter for lenge dersom forsøkene ikke lykkes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...