Gå til innhold

Rykkninger i livmoren..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har i flere uke til tider hatt rykkninger nederst i magen..

Jeg tror ikke det er bebisen for den ligger vel litt høyere opp nå.. (er 17+4)

Pluss at jeg har kjent det i flere uker og kan kjenne det utenifra, og det er ikke vanlig så tidlig i svangerskapet..

Det er ganske langt ned i magen, og føles som små rykkninger som kommer og går.. Nesten som en "leamus"...

 

Er det flere som kjenner dette?? Er det normalt??

Skal jeg kontakte lege/jordmor???

 

Skal ikke på UL før 20 mars..

 

Hilsen meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok babyen din du kjenner :) Helt normalt.

 

De første bevegelsene kan minne om leamus, små kilinger som dirrer litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjenner jeg og..akkurat som svak dirring... er 18 i morgen.. har kjent det i ca 4 uker... kjenner baby spark ved siden av... kan ikke husk om det var slik med de andre, har to fra før, men jeg tro det er helt normalt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. vi er ca likt på vei. 17 uker nå. jeg var hos jordmoren og vi fant hjertelyden rett over skambeinet. så den var ikke så høyt som jeg trodde. jeg kjenner også en lype leamus i magen, også akkurat som leamusen flytter seg. det er babyen, sa jordmor. så jeg stoler på henne. det kommer ofte når jeg er helt i ro og slapper av..

 

men har en annen historie, jobber i helsevesentet, der det ofte er stressende dager. jeg hadde en sånn dag... en skikkelig stressa dag, så jeg glemte litt å tenke på meg selv, pasientene krevde og fikk. deer plutselig,,,, kjente jeg en knipende følelse før det kom et dunk inneninfra. det var det første svake spark, siden de ikke klarer å sparke hardt, men jeg kjente det godt. så det er nok snart din tur til å kjenne etter spark, fordi leamusen er babyen....

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svarene!!!!!!!!!

 

Trodde ikke jeg kunne kjenne bebisen så tidlig.. Det er jo min første gang.

Det var betryggende å høre!!

 

Jippi!!!!

 

Hilsen meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...