Gjest Tale30 Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Jeg har en baby på 2,5 mnd som nesten ikke har sovet frem til nå. Hun har holdt seg våken hele dagene, og har vært vanskelig å få i seng. Nå ser dte ut som om at hun har fått smaken på søvnen. Jeg har den siste uken tatt henne med inn på et mørkt soveron rundt klokken elleve, og har ammet henne i søvn. Hun har da sovet hele natten, med unntak av et par matpauser. I går sov hun masse på dagen, og sovnet klokken åtte, med mat og stell klokken elleve for så å sove fra halv tolv til halv sju. Nå sover hun igjen. Dette er så uvant for meg at jeg nesten blir litt engstelig. Hun er litt tett i nesen ad, så jeg lurer på om hun kan være syk eller om hun rett og slett bare har begynt å sove som andre babyer gjør. Hun har ikke feber, og har god apetitt og er smilende og fornøyd når hun er våken. Dere som har hatt babyer som har svet lite, var det en plutselig dramatisk forandring i søvnmønster? Og dere med babyer som sover mye.. hvor mye sover de?
Gjest Tale30 Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Og når skal man liksom reagere og ta henne med til lege ved mye søvn? Alle mener at det er så positivt at hun nå sover mye, men det er jo så ulikt henne. Det må nevnes at hun har hatt kolikk da, og det virker som om at smertene er bedre nå.
Gjest Mylian&A.V+29.10.2009 Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 Hei:-) Min lille jente har sovet natten gjennom fra hun var helt liten. Vi så ikke øynene hennes mer enn to minutter før hun ble 3måneder.. Hehe.. Hun sov vel kanskje 22 timer i døgnet, virket i alle fall nesten sånn. 10-14 timer på natten og nesten hele dagen. Du må huske at jenta di er veldig veldig liten enda og trenger mye søvn. :-) Bare pris deg lykkelig over at kolikken er borte og at hun ikke har vondt og derfor bruker den tiden hun brukte på å ha v ondt til å sove istedet:-)
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 Så flott at hun endelig får hvile:-) JEg har en baby som kun har en våkenperiode med unntak av måltider, så tror nok det er normalt ja. Om hun får feber ville jeg tatt henne til legen, men om hun ikke har det er det sikkert bare kolikken som har git seg litt:-)
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #5 Skrevet 9. mars 2009 Kjente meg litt igjen der ja... :-D Så lenge hun er fornøyd når hun er våken, har god appetitt og allmenntilstanden er god, så er det ingen grunn til bekymring. Vet ikke hvor grensa går, men hvis hun plutselig nå begynner å sove over 20 timer i døgnet, ja da ville jeg ve tatt en tlf til helsestasjonen... ;-) Flott at kolikken har bedret seg! Kos deg med endel fritimer i døgnet du, fortjener du nok helt sikkert!
Gjest Tale30 Skrevet 9. mars 2009 #6 Skrevet 9. mars 2009 Takk for svar Ja, jeg unner henne søvnen. Hun har vært lys våken hele tiden, og den siste mnd har hun kjedet seg med en gang jeg ikke har underholdt henne med noe, så jeg har ikke fått slappet av i det hele tatt. Kanskje vi begge kan få slappe av nå Det var helt sært å kunne sette seg ned i går kveld med en tv-serie og et strikketøy, det har jeg ikke kunnet gjøre siden hun ble født. Men jeg var inne til henne hvert 10. minutt for å sjekke da, så jeg var vel ikke heeelt avslappet Skal ned å kjøpe babycall nå så vi kan følge med på henne fra stuen i kveld. Skal også kjøpe en mer spennende babygym slik at hun kan stimuleres til egen-lek når hun er våken, hun elsker å underholdes
Gjest Skrevet 9. mars 2009 #7 Skrevet 9. mars 2009 Då dottera mi blei 12 veker, så var det akkurat som om nokon skrudde av ein knapp, for då begynte ho å sove! Så det kan jo være heilt normalt, eg blei også usikker, men det er jo berre å vekke ho av og til om du er litt bekymra. Gratulerer med å vere ferdig med verste kolikktida.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå