lillespire08+10 Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Hvor oppbevarer dere smokkene? Jeg driver å koker de, og slenger de rundt her og der, også må jeg koke de igjen for da er det jo ikke helt rene igjen... Men trenger kanskje ikke koke smokker lengre, lillegutt nærmer seg 7 mnd... Kanskje det hadde vært lurt med en smokkboks??
Septemberprinsen Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Her oppbevarer vi de sammen med flasker og flaskesmokker oppi en stor tupperware-boks. Vet ikke hvor lenge en "skal" koke smokkene jeg, men synes det er greit å koke dem hver dag for å bli kvitt bakterier og dritt...
MintCondition Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 Man skal faktisk ikke koke smokkene annet enn første gangen de skal brukes Står på pakken. Gummien blir porøs og sprø av det. Her slenger smokkene rundt, og skylles ved behov.
Septemberprinsen Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 En bytter jo ut smokkene med jevne mellomrom da, slik at de ikke rekker å bli hverken porøs eller sprø. Kan bare tenke meg at om de ikke blir vasket eller kokt, men bare skylles innimellom, så vil smokkene bli temmelig slimete av all siklingen og gulpingen, og dermed en ypperlig plass for bakterier å yngle. Selv ville jeg ihvertfall ikke hatt noe i munnen som ikke var rent!
Bumblebeee Skrevet 9. mars 2009 #5 Skrevet 9. mars 2009 Tipper de fleste babyer får ganske mye i munnen i løpet av dagen som ikke er rent. Her i huset vaskes iallefall ikke lekene daglig, og jeg kan heller ikke si at gulvet som vesla smatter på er så veeeldig rent til enhver tid. Smokkene ligger rundt overalt her i huset. De kokes sjelden, men skylles ved behov. Byttes jo ut etter en stund. Vesla har til dags dato ikke vært syk en eneste dag, og hun har brukt smokk i 6 mnd. Men jeg koker de når jeg kommer på det!
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 9. mars 2009 #6 Skrevet 9. mars 2009 Her slenger smokkene også rundt, er jo kjekt å ha smokker både her og der - så er det alltid en tilgjengelig;) Koker de når jeg husker på det, skyller de innimellom. Stort sett bruker hun bare smokken i senga da, eller i vogna si. Iblant hvis vi ligger å slapper av på sofaen. Hun sutter på alt som er om dagen, og alt er neppe like rent. Men, så skal det litt bakterier til for å få et fungerende immunforsvar også da. Trenger ikke utsette en liten baby for all mulig dritt, ikke det jeg mener altså Men litt tåler dem da;)
simba>>>3gutter Skrevet 9. mars 2009 #7 Skrevet 9. mars 2009 Her ligger det smokker overalt eller ingensteder. Utrolig hvor de havner sist jeg dro frem sofaen fant jeg ikke mindre en seks smokker. Koker de når de er nye eller skyller jeg de. Skylle jeg ha kokt alt mini tar i munnen hadde jeg hatt litt av en en jobb. Hvordan koke gulvet som han sleiker rundt på om dagen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå