Mockanin Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 For mange år siden hadde jeg hund selv og merket ikke noe da til allergi. Jeg har i ettertid fått bjørke-pollen-allergi og bruker allergimedisin fra rundt påsketider og til ca. august. I fjord høst begynte jeg å legge merke til at jeg ble så "rar" på øya når vi var på besøk hos svigers. Svie, litt kløe og at øynene ble mere "fuktig" enn normalt og litt guffe samler seg i øyekroken om vi er der lenge og det er mye bikkje hår på gulvet. Dette er jo ikke engang svigers hund, men svigerinnen min sin som bor i samme hus. Jeg har ikke sagt noe for jeg har vært litt usikker på hva det har vært. I helgen var vi på hytta til svigers, det har ikke vært noen der siden i fjord høst. Ut på fredagskvelden merket jeg at øya begynte å svi og bli veldig fuktige og litt guffe kom. Lørdag syntes jeg det ble bedre når vi dro ut og var borte noen timer, men det ble en del fuktighet på øya, spes. det ene. Det var ganske mye bikkje hår på hytta for guttungen var full av hår bare etter noen min. på gulvet. Søndag morran våkna jeg med et øye helt gjennklistret. Og det andre øyet hadde også en del guffe. Nå er jeg 99,9 % sikker på at jeg er allergisk mot hund. JIPPI, så utrolig "bra".. Svigers har jo denne hunden på hytta hele sommeren, og den bor jo hos dem så og si ellers også. I tillegg har moren min hund og faren min har hunden til onkelen min boende hos seg i lengre perioder. Har ceterizine Bmp pharma allergi tabeletter liggende, lurer på om dem vil funke på dette også. Jeg må begynne på medisin nå for vi skal på hytta i påsken. Hva slags medisin bruker andre som er allergisk mot hund?
¤ LilleMi ¤ Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Jeg pleide å bruke Livostin øyedråper..Gå til legen og få resept på de, for det blir litt dyrt i lengden å kjøpe uten....dersom det er de samme reglene som gjelder ennå da...
¤ LilleMi ¤ Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 Har hørt om de som har god hjelp av Petal Cleanse...noe du "vasker" pelsen til hunden med for å kapsle inn allergenene..får håpe hunden har kort pels ellers kan det bli veldig dyrt:)
pandabjørn Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 Hei M Huffda så trist å høre at du kanskje er alergisk mot hund kan du ikke reise til legen å få det bekrefta om du er det eller ikke ?? hvordan gikk det på hytta i helga??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå