☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Hei! Så leit at du har mistet 12+0 - vi har jo fulgt hverandre en liten stund nå, både på Bli gravid og 1 trimester - jeg kondolerer såååå mye og vet hva du går igjennom!!! Jeg mistet også i helgen - 11+0. Jeg var på en ekstra UL på torsdag (10+5) - for å få en bekreftelse på om det var tvillinger eller ikke - det ble bekreftet tvillinger som mest sannsynlig døde i uke 6 (ut fra størrelsen de målte) i MA. Det ble ikke registrert noe hjertelyd! Det var ett kjempesjokk - jeg som trodde at alt var bra og jeg hadde til og med offentliggjort det for hele verden bare 1 uke før - man tenker jo at når man kommer til uke 11/12 - så er det "safe" - jeg hadde ingen smerter, ingen blødninger og ingenting som skulle tilsi at det var noe galt, jeg fikk til og med bekkenløsning ett par dager før jeg var på UL - så trodde alt var normalt... Kroppen min har ikke forstått at de var døde, så både livmor, fostersekkene og morkaken har fortsatt å vokse og jeg har fortsatt hatt graviditetssymptomer helt frem til nå, ble skikkelig lurt i BO (Blighted ovum ble det sagt) - det ble også sagt at hadde jeg ikke hatt ekstra oppfølging og ekstra UL - så hadde det mest sannsynlig ikke blitt oppdaget før på 18 ukers ordinær UL - og jeg er veldig glad for at det ble oppdaget nå, for da hadde det vært enda vanskeligere å takle hvis jeg skulle gått sånn i 6 uker til =( Jeg fikk utskraping på lørdag og sliter fryktelig psykisk - jeg bare gråter og gråter, det er vel en kombinasjon av både hormoner og sorg over å ha mistet etter 3 mnd svangerskap med hyperemesis, influensa ++ Jeg ble sykmeldt 1 uke fra jobben, men har vært borte i 8 uker tilsammen nå - vet ikke når jeg er klar for å gå tilbake til jobb - enn så lenge så bare gråter jeg!!! Hvordan er det med deg?? Vil du dele din historie?? Håper det går bra med deg - og jeg håper du ikke gir opp selv om dette var en fryktelig nedtur etter at dere har prøvd så lenge... Det må ha vært fryktelig for deg dette her!!! Det sies jo at man er ekstra fruktbar etter en MA/SA - Hcg sitter i kroppen i inntil 6 uker og da er kroppen fortsatt innstilt på å bære frem ett foster og tar imot ett befruktet egg for å kompensere for det tapet som har skjedd. Som regel går dette veldig bra! Mannen min og jeg har snakket om at vi gjerne vil prøve igjen ganske så snart - så jeg tenker jeg kommer til å henge her inne på Bli Gravid igjen (slik vi gjorde før jul) og på forumet Ufrivillig abort - du finner masse trøst der =) Uansett ville jeg bare si at jeg tenker på deg og håper å se deg her inne på Bli Gravid igjen og at du får til en spire som sitter og lever helt ut til 3 tri neste gang!!! Lykke, lykke til =) Klem fra
1stegangsmamma43 Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Hei Gjett om jeg har tenkt på deg i helgen siden jeg leste at det hadde gått galt for deg. Skyndte meg og sende deg en stoooooor trøsteklem, og ja du og jeg er i samme båt. Jeg hadde en SA for ni dager siden og har og hatt masse tårer, sinne og sorg. Men det går faktisk mye bedre nå. Har vært og tatt min tredje HCG sjekk idag og venter svar senere idag. Har og bestemt meg for å henge litt her og på ufriviilig abort. Har og bedt legen min fjerne litt muskelknuter og venter på en samtale med henne. Skal prøve på nytt og da håper jeg at ting sitter som det skal., Du er nok ikke alene nei, og er det noe så send meg en pm. Trøsteklem til deg.
Prøver_IHH+gullklumpen Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 Hei dere! Tusen takk begge to, og dere har det ikke lettere dere. Jeg er lei for å lese at det har skjedd dere også. Sender dere en PM jeg. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå