Gå til innhold

Mer moden, lettere fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet noe om det pleier å gå lettere, evt ta kortere tid, dersom man er moden fra før? Noen har jo til og med åpning i ukesvis (virker det som). Har disse kynnerene som tar seg opp utpå ettermiddagen og for to uker siden så var livmorhalsen begynt å modnes. Håper jo på at dette ikke har stoppet opp og at det ser ganske bra ut i morgen hos jordmor. Håper selvfølgelig å "få et par cm gratis", men det har kanskje ikke noe å si for fødselsforløpet generelt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, da jeg fikk nr to var jeg moden og med 2 cm åpning 4 uker før fødsel (gikk to dager over), og da vannet gikk hadde jeg 5 cm og lette åpningsrier. Brukte 3 timer fra vannet gikk til han var ute. Jeg hadde også regelmessige kynnere/smårier hver kveld siste uka før han kom. Med nr 3 hadde jeg regelmessige kynnere/rier de siste to uker før han kom, 9 dager før fødsel, var også da moden med 1,5 cm åpning siste 14 dagene. Vannet gikk ikke, så fødselen gikk litt treigere, men hadde lette åpningsrier denne gang også.

For min del så tror jeg at jeg fikk litt "gratis" av å være moden og fleregangsfødende :)

Lykke til!

Skrevet

Gikk med 2-3cm i 2uker før fødsel.. Så moden som det gikk an å bli, men måtte likevel få drypp tilslutt pg ineffektive rier.

Superlett fødsel da. 3,5t - kjapt og greit..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...