Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Jeg har blitt sagt opp, og har ikke noe jobb å gå tilbake til etter permisjon. Jeg har siden første barn ble født jobbet 60% stilling, med 7 timers arbeidsdag. Har vært helt ypperlig. Jeg har fått et tilbud om et vikariat hos en tidligere arbeidsgiver som varer i to måneder (kanskje 3). Dette er en 100% stilling med ca 20 minutters kjøring til jobb. Dvs at barna må være i barnehagen i nesten 9 timer hver dag. Minste har nettopp fylt ett år når jeg skal begynne. Mannen min jobber borte, og jeg er helt alene med alt i 14 dager. Men så er han hjemme i 14 dager og barna kan få korte dager i bhg. Minste kommer da ikke til å være i bhg mer enn tre dager i uka, kanskje mindre. Føler at jeg må takke ja til tilbudet siden det er for en så kort periode selv om jeg ikke vil ha fast jobb på mer enn 60% stilling. Etter vikariatet er det jo tilbake på dagpenger, og da er det jo greit å ha jobbet og tjent endel de to forrige månedene. Men jeg får så dårlig samvittighet fordi det det blir en brå bhg start for minste, og lange dager i denne perioden... Noen med synspunkter?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Jeg skjønner dillemaet ditt, det blir lange dager for minsten. Men hadde det vært meg så hadde jeg nok takket ja til denne jobben, mannen din er jo hjemme i 14 dager av gangen. Man må liksom gjøre det man må gjøre om du skjønner:) Og i barnehagen så har de helt sikkert flinke og snille ansatte som tar godt vare på barna dine.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 Ja kommer nok til å takke ja til vikariatet. Mannen min kan muligens ta sin permisjon i den perioden også, slik at det blir en mykere bhg start og korte dager for ungene de første ukene ihvertfall. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå