Gå til innhold

Høygravid gitt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Logga meg inn her på DIB i dag og fikk beskjed at det er 38 dgr igjen... Så da er jeg pr def høygravid... :D Skummelt - hehe.

Ingen forandring hos meg annet enn at kynnerene bare blir oftere og oftere. Går fortsatt hos fysio to ganger i uka og svømmer sammen med andre likesinnede en dag i uka. Hvis dere noen gang får trøbbel med bekkenet, så anbefaler jeg virkelig svømming i regi av Fagerborg Fysioterapauter. De har svømming både på Romsås (like ved Grorud) og på Vestkantbadet. Jeg går på Romsås (t-banen stopper i rett under svømmehallen) og er veldig fornøyd.

Ellers fikk jeg tips her ang søskensjalusi... Nå blir det jo akkurat to år mellom mine to. Mathea er veldig beskyttende overfor meg. Ingen får lov å røre meg og iallefall ikke gi meg en klem. Så hva skjer når jeg skal amme llille nurk når hun er hjemme. Kan jo ikke hjemme meg vekk heller :D hehe Jeg har da tenkt å ta lesestund med Mathea samtidig som jeg ammer. Mathea henter bok selv og kommer opp i sofaen sammen med meg. Så da kanskje hun lærer at mamma er der for henne også :) Er iallefall et tips jeg har tenkt å teste ut ja.

Ellers gleder jeg meg veldig til utekvelden vår ja. Skal bli koslig å se dere alle igjen. Syns det er helt topp at jeg ikke blir alene med brusdrikking ;)

Linda; når har du termin og hvilket sykehus skal du på? Jeg har termin 16 april og skal på RIksen...

Ha en fin mandag jenter.

Klem fra den høygravide :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Høygravid allerede....Ja dette svangerskapet gikk raskt synes jeg. Håper formen din holder seg sånn nogenlunde de siste ukene. Gleder meg masse til oppdatering om et par uker på jentetreffet.

Her i gården håper jeg noen skal holde meg med selskap på drinkene da, he he. Vi har ikke helt tenkt tanken med nr. 2 enda. Synes enda jeg er litt for sliten og har for mye med ny jobb, trassig 2- åring osv..

Skrevet

Synes tiden har flydd så innmari fort jeg....er jo ikke sååå lenge siden jeg fikk vite på msn at du var gravid og at det var hemmelig :-) hehe

Tipset som du har fått ang. søskensjalusi synes jeg høres toppen ut! Gjøre ammestundene til noe koselig for storesøster også tror jeg er viktig :-)

38 dager igjen, det er jammen ikke lenge det!! Her har jeg "bare" 235 igjen hehe :-)

Gleder meg til å treffe deg igjen på utekvelden vår og kjempeglad for at jeg kan være med å drikke brus hihi

Klem

Skrevet

Oioi, her går det unna! Håper formen din er bra resten av tiden nå.

Blir veldig spennende å høre fra deg på utekvelden vår. Jeg er med i vi-som-drikker gjengen, jeg også Lykkebarn!

Nå blir det en spennende tid fremover, med mange nye historier og erfaringer.

Synes nesten det er på plass å lage en terminliste, lik den vi hadde på BIM. Det begynner jo å bli en del av dere, så kan andre bare føye seg på etterhvert..?

Skrevet

Oj, det har jaggu gått fort ja! Tenk at du snart skal bli tobarns-mor :-)

Tipset ditt med lesestund er nok bra, jeg er jo gammel flaskemamma og innbiller meg at det blir nok en flaskebaby (vet ikke helt hvorfor det?) og da kan jo storesøster være med og gi flaske. Det kan vi jo gjøre uansett om det blir amming eller begge deler. Men det er nok viktig at de føler at de er med, og ikke utelatt.

Jeg gleder meg også til utekveld selv om den store drikkefesten ble avlyst for min del. Liten pris å betale ;-)

Håper resten av svangerskapet går fint og akkurat så fort som du vil at det skal gå :-)

Skrevet

Whow, dette har gått fort!:) Gratulerer så mye som høygravid! Spennende tid som kommer nå:)

Lykke til med innspurten, vi gleder oss til å høre oppdateringer!

Skrevet

Hei. Gratulerer som høygravid. Håper du får det noenlunde bra nå de siste ukene. Lykke til!

Skrevet

Gratulerer med at du er høygravid!

Det med lesestund samtidig med amming er et godt tips :). Jeg ammer T. hver morgen før vi går ned til bhg med J. og da setter hun seg nesten alltid sammen med oss med en bok, enten som hun vil jeg skal lese i eller som hun blar i selv. Nå har det gått seg litt til, men på begynnelsen når hun var litt mer sjalu på oppmerksomheten T. fikk når han ble ammet hjalp det som regel hvis jeg sa vi kunne lese bok samtidig :).

Skrevet

Gratulerer så masse som høygravid! Nå nærmer det seg med stormskritt. Endelig.... du har jo hatt et ganske tøft svangerskap denne gangen, så vi krysser fingrene for at kroppen er snill mot deg på slutten og at du får minimale plager når babyen kommer.

Gleder meg til å møte dere på byturen vår!

Stor klem

Skrevet

Wow! Gratulerer! Det går fort, ja! Kan komme når som helst snart da!

Gruer meg litt til det der med søskensjalusi, jeg også, men det ordner seg sikkert... har også fått litt tips om at la det største barnet hjelpe til og føle at det blir inkludert i det man gjør med minstemann så mye som mulig.

Jeg har ikke termin før 8. mai, men Amanda kom jo et par uker for tidig, så man vet jo aldrig... Skal føde på Bærum er planen.

Skrevet

Gratulerer som høygravid!

Får håpe formen di holder seg bra frem til siste slutt. Når det gjelder søsken sjalusi, så ordner det seg som regel så legne den eldste blir inkludert og får nok oppmerksomhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...