LilleBebinMammanSin Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Det lurer jeg på... jeg tror at gutten i magen min blir ca rundt det.. kjøper jeg noe i str 50? eller 56??? så til dere mødre som har gjort dette før... hva sier dere?
La07<3Sl09 - overtid Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Jeg har ikke vært i situasjonen selv, sønnen min var bare 3000 gr. men jeg ville tenkt mer i retning av str 56 tror jeg. kommer jo mye an på lengden også!
lykkelig gravid trønder t 23/3 Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 ikke noe vits å kjøpe 50 nei! Min første var 3542 g og hadde et sett med klær i 50 og det passet han kun de første dagene, så var det for lite. Ville kjøpt litt 56 og faktisk mest 62 dersom jeg var deg. Det går så fryktelig fort i begynnelsen og er så synd å ha masse nydelige klær liggenede som man ikke får brukt. du kan jo kjøpe f.eks. 56 også ikke ta av lappen før du vet hvor lang han er for det er jo det som er avgjørende for klærne, så kan du jo bytte til litt større..
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 begge jentene mine var over 4 kg, men det er lengden på barna det kommer an på her Eldste jenta mi var 53 cm og måtte gå rett på str 56, 50 var for lite men yngste jenta var bare 48 cm og måtte bruke str 50 i 6-8 uker! Hun var ca 2 mnd gammel før hun passet i str 56, hun druknet helt i de klærne før den tid. Minste jenta var forresten 4090g og eldste var 4240g, men altså 5 cm forskjell på de da, minste jenta var såååååå liten. Men allemann trodde hun var ca 3 kg, til og med jordmødrene sa "dette er ingen 4 kg`s baby!" da hun kom ut, og fikk sjokk da de veide henne. Men hun krympet til 3600g før vi dro hjem da, så hun var ganske liten. (var det alle sa når de så henne: så liiiiiten hun er!!) men så pleide hun alltid å ligge med beina krøllet inn under seg også, så da såg hun ENDA mindre ut
Snuppa27 er stolt mamma til 3 Skrevet 9. mars 2009 #5 Skrevet 9. mars 2009 Jenta mi var 4315, 52 cm, stor med andre ord, og jeg hadde kjøpt inn alt i str 56/62... MEN jeg måtte jaggu sende mamma ut på shopping for meg, da alt var for stort. Brukte 50 til henne i halvannen mnd's tid. Denne gangen har jeg kjøpt mye i str 50, greit å ha noe som passer perfekt første mnd. i livet hans:)
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 9. mars 2009 #6 Skrevet 9. mars 2009 3800 og 53cm, vi brukte str 50 i 3uker
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 9. mars 2009 #7 Skrevet 9. mars 2009 Førstemann her var tung men normalt lang med sine 4675g og 50cm. Jeg hadde kjøpt inn litt i både str. 50 og 56, håpet å kunne bruke dem om hverandre. Gutten måtte rett inn i str 56, og den minste størrelsen brukte vi ikke i det hele tatt. Gikk ikke mange ukene før enn vi måtte ta i bruk de minste 62-plaggene. Hvis du mistenker at babyen er over snittet så ville jeg ha kjøpt mest i str 56. Husk på at du får gaver og at det helt sikkert finnes noen bestemødre/tanter/venninner som kan handle mens du er på sjukehuset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå