Gjest Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Lurte bare på om det er andre som får to tette her, hvordan dere gjør det med utstyr som barnevogn, sprinkelseng o.l. Har dere søkt barnehageplass til størstemann? Blir 12mnd i mellom mine, så vi har kjøpt en Phil & Teds Vibe til når de begge er med på tur.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Heisann, her blir det også rimelig tett-i-tett, blir 18 mnd mellom de to. Vi tar vare på alt fra førstemann, men må selvfølgelig kjøpe til litt. F. eks kommer vi til å kjøpe ei ny sprinkelseng til bebisen, pluss ei søskenvogn - og så blir det nok en tripp-trapp stol etterhvert. Ellers får lillesøster bruke storebrors vogn, bilsete, vippestol og klær (mye som ikke er typisk "guttete").
Gjest Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Så koselig da:) Vi vet ikke enda kjønnet på den i magen, men storebror har en del nøytrale ting, som jenter også kan bruke. Men er vel fare for at det blir litt tøyhandling for det, alltid koselig å kjøpe nytt til de små. Åssen type søskenvogn har dere tenkt på?
Gjest Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 Her blir det nesten 14 mnd mellom. Vi kommer til å kjøpe en sprinkelseng til, søskenvogn og litt småting som en trenger. Men har jo allerede det aller meste etter storebror, så hvis det er gutt i magen har jeg enormt masse tøy også! Er det jente så blir det nok endel tøyhandling, samt litt rosa tepper, sengetøy og sånt! Veldig spent på hva det blir:-)
Iselisom_Marie_Sondre Skrevet 10. mars 2009 #6 Skrevet 10. mars 2009 bli 17-18 mnd mellom våres.. vi får låne en sprinkel seng i mens.. frøkna skal få ny seng til jul eller tror jeg.. da blir hun 2år. ellers blir det og kjøpe inn søskenvogn.. og meitai.. ellers blir det diverse klær og kjøpe. har solgt alt etter frøkna. men det blir jo gutt nå da:P så like greit. alt annet har vi etter frøkna..
May-juli07+mai09 Skrevet 10. mars 2009 #7 Skrevet 10. mars 2009 det blir 22mnd mellom våre sønner Vi har kjøpt den samme søskenvognen som HI. Vi har kjøpt en sprinkelseng med bare sprinkler på den ene siden slik at vi bare snur den når storebror er ferdig å ligge med sprinkler... ellers har vi alt siden vi får samme kjønn
hawiis Skrevet 10. mars 2009 #8 Skrevet 10. mars 2009 Det blir 13 mnd mellom våre barn. Ser for meg det kan bli en hektisk tid fremover ja:) Vi lurer også på hvordan vi skal gjøre det med vogn og slikt. Åssen er den vognen dere har kjøpt? Er det dypbag til den lille?
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 10. mars 2009 #9 Skrevet 10. mars 2009 15-16 måneder mellom her. Skal kjøpe en sprinkelseng til, barnevogner har vi to av (en trille og en sportsvogn) og har kjøpt søskenvogn. Skal ikke ha eldste i barnehage enda, ikke før han er minst 2 år.
Sivert Skrevet 10. mars 2009 #10 Skrevet 10. mars 2009 Blir 13,5 mnd mellom mine to, fikk en sønn 06.09.08, og har termin igjen 11.nov. Har ikke tenkt så mye på hva jeg trenger enda, er såpass tidlig i svangerskapet, at vi får vente litt med de tingene Veldig artig at det er flere som venter 2 tette
Gjest Skrevet 11. mars 2009 #11 Skrevet 11. mars 2009 Sivert, husker nicket ditt godt. Min sønn kom 5.9.09:) Til du over som lurte på om søskenvognene hadde dypbag. Den vi har kjøpt: Phil & Teds vibe har noe som heter Cocoon bag, er som en slags softbag, så babyen ligger trygt og godt. Eller så har jeg tenkt på å kjøpe mei tai jeg også, ser noen over her også skal kjøpe det Sånn at jeg kan bruke "gamle" dypvogna til den nyfødte. Hva var reaksjonene når dere fortalte at dere var gravide igjen? Her har det vært mest positivt, fått et par "Er det mulig?" Og "Vet du hva prevensjon er?"
3b@rnsmor-30* Skrevet 11. mars 2009 #12 Skrevet 11. mars 2009 hei! mine to eldste er det 18 mnd mellom. vi hadde 2 sprinkelsenger, eldstemann gikk 60% i barnehage og vi hadde ståbrett på bagvogna når vi gikk på tur.. noen ganger (når vi var begge voksne satt eldste i en trille vi hadde)
Sivert Skrevet 11. mars 2009 #13 Skrevet 11. mars 2009 Melamin: Jeg husker nicket ditt også veldig godt Så hyggelig at det kommer en til ) Min sønn er født dagen etter din )
Gjest Skrevet 11. mars 2009 #14 Skrevet 11. mars 2009 Ja, veldig hyggelig. Har ikke helt vant meg til tanken på at det er en ny baby inni magen der, men det kommer nok, hehe. Er jo helt vilt å tenke på at den lille krabaten min skal bli storebror, han er jo så liten!
liten spire Skrevet 11. mars 2009 #15 Skrevet 11. mars 2009 hei her blir det nesten 13 måneder i mellom Skal kjøpe en sprinkelseng til og så har vi kjøpt oss carena sin søskenvogn Siste mann var gutt og denne gangen tror de att det blir jente ( 90 % sikkert ) så blir nok shoppet litt klær osv Ellers så har vi jo alt vi trenger . Har ikke søkt barnehageplass forde jeg syns han er forliten til å gå der så lenge jeg går hjemme alikevel men det er jo smak og behag Dette blir min nr 4 så får også god hjelp fra storesøkene på 6 og 10 år også pluss mannen min da Men blir nok en aktiv tid framover for oss alle
liten spire Skrevet 11. mars 2009 #16 Skrevet 11. mars 2009 glemte å svare på det angående vi har fått spørsmål om prevasjon hehe dette blir min nr 4 så selv legen spurte om jeg hadde tenkt noe på sterilisering hehe . vi har ikke planer om å få flere men syns jo kansje det er litt tidlig å gjøre det i en alder av 32 Så det er nesten dagelig komentarer som har ikke du akkurat fått, er det kaldt hjemme hos dere osv men bryr meg ikke . er glad jeg kan få barn tenk på alle de som sliter hele livet med att de ikke får , da vil jeg heller ha to tette lykke til videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå