Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Hva skal jeg gjøre med gjester som kommer etter kveldstellet? Har prøvd å forklare det til samboeren at dette er viktig for meg, men blir totalt overkjørt hver dag. Begynner å merke at jeg begynner å bli veldig sliten av dette... Har ingen ting imot å få besøk men helst før nattstellet. sånn at det blir ro i huset til lillemor skal sove. Hvorfor skjønner ikke folk dette? Vanskelig situasjon synes jeg....
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Kommer de og styrer med jenta di eller kommer de for å snakke med dere?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 Tar over badingen, alt som er stell til kvelden. Går ofte med babyen til hun skriker, da først får jeg henne tilbake. Har ingen ting imot at hun får kose med jenta mi, men hun tar helt over. Og blir gjerne til halv 12 på kvelden, da er jeg som regel helt utkjørt. Skulle ønske hun forsto at småbarnsforeldre, spesielt når vesla er så vidt 2 månender at vi ikke har kommet helt inn i rollene våre enda. Det sliter veldig på forholdet til meg og samboern egentlig. Kommer til å reise bort en uke nå, for å få litt fred nå. Bedre med en liten pause i forholdet enn at det blir slutt, jeg elsker han jo. Men dette tærer veldig....
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 Du må si fra til samboeren din at han MÅ si at dette ikke er greit. Om han nekter så får du si i fra selv. Er jo helt sykt av denne svigermoren. Hun kan tydeligvis ikke kjenne noen grenser for normal oppførsel. Dette skal du ikke finne deg i. Stakkars deg! Jeg hadde klikket for lengst. Vi bor nært min svigerfamilie. Jeg syns det holder å treffe dem 1 gang i uka. Svigermor hadde nok helst sett at det var mer. Men jeg orker ikke. Dagene er fylt opp nok som det er. Og jeg orker ikke noe innblanding osv.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #5 Skrevet 14. mars 2009 Huff, at folk ikke tenker seg litt om. Det er jo viktig for dere å komme inn i roller og rutiner ut fra hva dere finner er best for dere. Det burde jo være sånn at svigerforeldre og alle andre spør på forhånd når det passer at de kommer på besøk nå som dere har et så lite barn, og de burde virkelig vise respekt for at dere vil ha litt kveldsro. Håper dere klarer å si fra om dette på en fin måte ganske raskt. Kan virke som det er lurt å gi signaler til dem om at dere har deres egen familie med egne grenser. Hvis dere klarer å markere det på en grei måte, kan dere kanskje skåne dere og dem for ubehageligheter i fremtiden. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå