Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 I fjor så gikk jeg og barnefaren fra hverandre, og jeg hadde barna hele påska. Han fikk krangla seg til hele jula, han mente vi skulle dele den opp, men som jeg sa, så siden han absolutt skulle ha de på julaften, så var min jul ødelagt uansett, så da kunne han likegodt bare ha de resten, jeg skulle jobbe i mellomdagene uansett, så jeg hadde ikke fått tatt meg av de som jeg ønska likevel. da var det bedre at de kunne være hos han og ha det fint. Var min mening. Men så kommer påska nå.... og jeg mener at han kan ha de hele påska, men det passa ikke han tydeligvis. han mener vi skal dele den opp, men det mener ikke jeg. det blir bare stress for alle mener jeg. Jeg hadde de tross alt forrige påske, og da mener jeg at det er hans tur nå. han klarer å vri det til at jeg ikke vil ha noen høytider med ungene og at jeg prioriterer feil. Men jeg vil jo å ha muligheten til å kunne planlegge litt, og da mener jeg at jeg kanskje kommer til å reise vekk. er ikke noe problem å ta med ungene, det er ikke det jeg mener, men hvis jeg reiser til familien(langt vekk) så er det ikke no greit å dele opp påska, så da vil jeg heller ha de med... men det var uaktuelt for han. Så da sa jeg at det er enten eller, enten har du de hele påska, eller ingenting. er det dårlig gjort av meg? Han sa til meg at han skulle ha sommerferie i uke xx og da skulle han ha ungene... det var ikke spørsmål om hvordan det passer eller når jeg har ferie, så nå sliter jeg litt der å.... (ja, han har ei som sitter å planlegger alt og "bestemmer", men han innrømmer det jo seff ikke) What to do?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 What to do? Eh, vokse opp og gjør det som ER TIL DET BESTE FOR BARNA!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 En samværsavtale ligger vel til grunn for hvordan dere deler samvær, også i høytidene? Hvis ikke gjelder vel bare vanlig samvær da... også i påsken.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 Vel, det er det jeg prøver på da.... Og jeg mener det er stress for ungene å drive å hoppe frem og tilbake hele tiden. Men det mener ikke han. Derfor jeg trenger synspunkter, ikke kvalme og sårende kommentarer. Jeg prøver så godt jeg kan...
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #5 Skrevet 8. mars 2009 Vi har samværsavtale, og der står det at vi skal dele ferier og høytider, og at det var opp til oss hvordan vi ville gjøre det. enten dele feriene i to, eller annenhver..... og jeg mener annenhver er det beste, og det er jeg tydeligvis alene om
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #6 Skrevet 8. mars 2009 Hvis han har en kjæreste som står i kulissene og styrer, kan du ikke regne med at barnets beste er i fokus hos henne. Det er jo ikke hennes barn. Bestill time på familievernkontoret og få samværsavtalen mer detaljert. Avklar skriftlig hvilke dager samvær i høytidene som er samværsdager. Det blir vel vanskelig å få orden på det før påske, men da er det i alle fall i orden til neste gang... Inntil da hadde jeg svelget en kamel, hevet hodet og latt han få viljen sin, hvis det er så himla vanskelig for han...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå