Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde jenta mi sin farmor på besøk i sted (min svigermor) og vi pratet bla. om den nært forestende ettårs dagen til jenta vår. Vi pratet litt om hvem vi skulle invitere osv...kom vel fram til at det bare skulle være nærmeste familie. Men det jeg da reagerte på at hun sa, var : det er jo i påsken så da er nok vi på hytta, så hvis dere ikke blir altfor lei dere så kommer ikke vi... (vi er hun og mannen.. Ste-bestefar.) . Trodde de fleste besteforeldre ville feire ettårs dagen med sitt eneste barnebarn jeg. Dessuten, det er søndagen 5. april, og det er jo faktisk ikke helt påske da. Og hyttta er 1 time unna oss. Samt at de bor 10 min. unna oss.

Mulig hun skjønte det litt etterhvert for det ble plutselig snakk om å kjøre tur/retur hytta den søndagen......ikke vet jeg vi skal jo være med de i påsken på hytta allikvel, kanskje det ikke spiller noen rolle om de er der på bursdagen eller ikke?

Noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg synes du overreagerer. Hadde ikke forventa at en skulle kjære tur/retur for en 1-årsdag. De virker jo engasjert i barnebarnet sitt til vanlig og en 1-årsdag er jo ikke noe barnet vil huske. Kan jo ha to feiringer?

Skrevet

synes du overreagerer..to feiringer funker fint... dessuten; hva er vel bedre enn hyttetur i påsken? kan dere ikke hive dere med, om det er plass??+

Skrevet

Jeg syntes også du overreagerer litt, kan dere ikke feire litt sammen med de på hytta i påsken da? Vi har ofte litt sånn delte bursdager pga stor familie og vanskelig å få det til å passe for alle hver gang liksom..

Skrevet

Skjønner godt at du er skuffet, jeg. Og jeg hadde ikke giddet å lage til en ekstra feiring når de ikke gidder å kjøre en time for å feire det eneste barnebarnet sitt. Men hva med å ha det en annen dag da? Det spiller jo ingen rolle for 1 åringen?=)

Skrevet

Synes absolutt du overreagerer. Palmesøndag ER i påsken, og jeg synes hyttetur er "gyldig" fraværsgrunn. :-) Og når dere skal være med dem på hytta senere i påsken, kan dere vel feire bursdag med dem da?

Skrevet

Skjønner at du synes det er litt sårt da. Men, påsken er jo spesiell da.

Kan du ikke legge det til en annen dag?

Besteforeldrene her var borte på sønnen vår sin 3 års dag nylig, så da feiret vi voksenselskapet før de dro vi! Så var alle samlet. De var kjempeglade for det.

Verden stopper liksom ikke opp selv om barna våre har bursdag;-)

Skrevet

Skjønner at du er litt skuffet, men ville ikke sagt noe til henne. De må få lov til å bestemme hva de gjør selv. Min far er ikke den som har sett barnebarnet sitt mest (bor et annet sted i landet) men bursdagen er den dagen i året han hvertfall kommer på besøk.

Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor de ikke kan dra på hytta på mandagen, dette ene året hvor påsken faller på akkurat den datoen. Men som sagt, de må få bestemme selv uten påvirkning.

Skrevet

Overeagerer nok litt ja. Det er påske og du kan ikke regne med at alle kan da. Jeg hadde valgt en annen dag siden det er påske.

Skrevet

Vi er på hytta hver eneste påske. Da hadde vi nok tatt bursdagfeiring en annen dag heller feiret litt på hytta. Så ja jeg syntes du overreagerer.

Skrevet

Jeg syns du overreagerer.

Mine foreldre bor 100 mil unna oss og har aldre vært i noen barnebursag hos oss. Og nå som yngste jenta vår blir 1 år 2.april er svigerforeldrene mine i utlandet. Syns ikke det gjør noe. De vil feire det når de kommer hjem, så da tar vi bare en ekstra feiring da.

Skrevet

Er man født i slutten av mars eller begynnelsen av april så havner bursdagen ofte i påsken, sånn er det bare. Jeg er selv født 9.april og vi feiret stortsett alltid bursdagen min på hytta, helt fantastisk å få sitte ute i sola å feire dagen min med alle barna fra hyttene i nærheten som vi stortsett bare traff i påsken.

At du er skuffet er greit, men det skal mye til om alle har mulighet til å komme i bursdag uansett når den er. Gjør d beste ut av det. Når ungen din blir større så kan dere feire flere ganger, man må ikke gjøre alt akkurat på den dagen.

Skrevet

Er de alene på hytta den dagen syns jeg de burde orke å ta den kjøreturen. 1 times kjøring når en er frisk og rask for å komme i bursdag til barnebarnet er ingenting!

Skrevet

Overeagerer eller ikke, jeg kan faktisk ikke skjønne at farmor prioriterer hytta fremfor 1 årsdag. Det hadde iallfall ikke min svigermor gjort. Når det er sagt kan dere jo feire en annen dag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...