Gå til innhold

Ang hormonspiral, dere som har det eller har hatt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man har fått satt den inn, begynner man å blø da med en gang? Eller får man mensen til vanlig tid (sin syklus)? Og har dere mista mensen helt etterhvert, og hvor lang tid tok det før dere ikke fikk mensen mer? Så har jeg hørt om noen som fikk veldig mye mer matlyst etter de fikk satt inn hormonspiral, hva er deres erfaring ang det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt spiral, som satt inne de 5 årene den virker. I starten var "mensen" helt ute av kontroll;) Kom litt nå og da, og visste egentlig aldri når. Men mengden var liten, da. Kunne være litt utflod med farge en dag, og så ferdig. Jeg fikk også veldig mye vann i kroppen de første månedene, opp til 4 kg av og til. Dette forsvant helt etter de første 5-6 månedene. Det var heller ikke hele tiden.

Og så mistet jeg mensen nesten helt. Et år hadde jeg to ganger med litt farget utfold, som varte en dag hver.

Siste året kom der litt mer mensenblødninger, og litt mer regelmessig. Dette er vanlig når virkningen begynner å avta. Men blodmengden var mindre enn vanlig mens.

Matlysten og vekten min ble ikke påvirket i hele tatt. Men sexlysten dalte....

Skal snart sette inn ny:)

Skrevet

Jeg begynte å blø noen dager etter jeg satte den inn og blødde i 4 mnd. Fikk mensen som vanlig og har det 1 gang i mnd som før. Hadde veldig vondt de første 3 dagene og så litt vondt i ca. 1,5 uker etter innsettelse. måte inn å klippe tråden etter noen uker for mannen stakk seg på den og fikk merke på pnisen sin.

Skrevet

Jeg hadde mensen 3 uker hver mnd i 4 år!

Så dessverre så er det ikke alle som mister mensen :(

Skrevet

Har aldri før hørt om noen som har hatt mensen såå lenge med hormonspiral før som de siste svarene..håper ikke det stemmer for meg iallefall!

HI

Skrevet

Jeg satte inn minfor5-6 mndsiden. Det tok ca 2 dager føre jeg begynteå blø, blødde da i ca 3-4uker og etter det har jeg nå hatt mensen som vanlig.Har ikkegått opp i vekt, har ikke fått mere matlyst, men derimot har jeg litt av et humør uken føre mensen,det går opp og ned akkurat som en berg og dalbane den uken føre.

Skrevet

Har hatt hormonspiralen inne i ca ett år. ikke gått opp i vekt, ikke hatt økt matlyst, ingen andre plager jeg kan relatere til den.

Jeg fikk mensen ca tre uker etter jeg satte den inn, og blødde sammenhengende i tre mnd(!!!) men aldri mensmengde, kun type farget utflod, men hver dag i tre mnd. Deretter stoppet det, og jeg har ikke hatt mensen siden, jeg er veldig fornøyd med hormonspiralen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...