Gå til innhold

Kynnere/modning/rier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har kjent kynnere hele svangerskapet omtrent og noen har vært ganske ubehagelige, men de har stort sett kommet når jeg har anstrengt meg eller stresset.

Nå er jeg 100 % sykemeldt pga bekkenet (er i uke 36) og tar egentlig livet ganske med ro, men jeg har merket forandring på kynnerne de siste dagene...

Jeg får nå kynnere om jeg ligger rett ut på sofaen og for to dager siden begynte jeg å følge med på hvor ofte de kommer. Jeg har ca 1-2 kynnere i timen, og spesielt på kveldene er de rimelig ubehagelige, noen på grensen til vondt. De fleste må jeg puste meg gjennom liksom, og de varer i mellom 30 til 45 sekunder. Jeg har også mensmurring nederst i magen innimellom og "mageknip", men ingen vondter i korsryggen. Har også vært ekstremt svimmel til tider i dag.

Noen som kjenner seg igjen? Er dette helt vanlig og lenge igjen til ordentlige rier setter i gang, eller er det et tegn på at fødselen nærmer seg? Det er ikke så ille at jeg føler det er vits i å ringe føden, men tenker såpass mye på det at jeg ville spørre her inne:-)

Tror jeg har fått med alt nå;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan hjelpe meg med tanker eller erfaringer?

Skrevet

Jeg har også hatt det sånn i månedsvis. Orker ingenting på kveldene, for det tar seg opp hver dag i 3-tiden og så blir det sofaen resten av kvelden på meg. Nå har jeg 7 dager igjen, og ingen tegn på at det skjer noe mer, men håper jo inderlig alle smertene jeg allerede har vært gjennom har gjort at jeg klarer fødselen lett.

Skrevet

Snålt fenomen, egentlig. Er førstegangs og har det nå omtrent på samme måte som dere. Har ikke holdt på like lenge, men en 3 ukers tid kanskje. Nå siste halvannen uke så har kynnerene tatt seg veldig opp på kveldene, og fulgt med inn i senga, men så har jeg sovnet og så er det borte igjen på morgenen. Stort sett ;-)

Er selv 38+5 og da jeg var hos jordmor for 2 uker siden så var livmorhalsen begynt modningen. Er selvfølgelig veldig spent på hvordan det står til oppi der i morgen. Da skal jeg til ny kontroll.

Har inntrykk av at ganske mange har det slik som oss, og at det faktisk kan vare "evig" før det blir fødsel av det. Håper derfor at jordmor kan strippe meg i morgen og få fortgang på sakene!

Skrevet

Sukk, da var det som jeg fryktet...at dette kan jeg gå med i flere uker! Jaja, vi får virkelig håpe at alle kynnerene har hatt noe for seg når vi først skal føde:-) Vi må jo ha topptrent livmor da! Hehe!

Er det forresten vanlig å bli strippet før termin?

Lykke til videre og takk for at dere svarte så føler jeg ikke meg så alene!! :-)

Skrevet

Har ikke peiling, så derfor litt spent på morgendagen. Tror det har mer med om man er moden eller ikke (?), og jeg bør jo være overmoden slik som livmora har holdt på i det siste *hehe* Junior er jo fullbåren.

Skrevet

Hehe! Ja, da krysser jeg fingrene for at du er overmoden:-) Lykke til hos jm i morgen da!

Skrevet

Jeg har det sånn.. Er i uke 33.. Kynnerne fester seg i ryggen på meg tidvis og kjenner da at det er murrende nesten krampelignende følelse og må ta et par ekstra dype pust for og komme meg gjennom på en måte.. ( skrev akkurat et inlegg på skravle.. hehe)

Skrevet

Jeg har hatt det sånn siden uke 25, er nå 32 uker. Kynnere både i ro og ved anstrengelse. Får det hver gang jeg reiser meg, bøyer meg, tisser. Kan ha de hvert 5. min i perioder selv om jeg ligger helt i ro. Sjekket livmorhalsen i uke 25 og 27, og da så den lukket og lang ut (er laserkonisert). Jordmor har konkludert med at dette er normalt for meg.

Så da er det bare å håpe, som dere sier, at livmoren er topptrent når jeg skal føde! Samboeren sier babyen kommer til å smelle i veggen, så mye kynnere som jeg har hatt ;-)

Skrevet

Hei. Jeg har også hatt masse kynnere helt siden omtrent uke 16. Men i de siste ukene har de blitt litt anderledes. Jeg kan få kynnere når jeg bare ligger rolig på sofaen, og det gjør vondt i ryggen (helt nederst på sidene) og nedover lårene i tillegg til at magen strammer seg da som kynnere gjør. Har masse mensenlignende smerter, og nedpress og stikk i halebein og bekkenet og underliv ja hele pakka... Men blir ikke til noe mere da.. så jeg tenker at det bare er modning, og tør ikke håpe på at noe vil skje snart heller... er 37 + 5 i dag.. Er kjedelig å gå sånn, men er jo litt greit å merke at noe skjer også da =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...