Gå til innhold

deres beste slanke tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal gå ned rundt en 6-8 kilo innen sommeren, gjerne innen mai. neon som har gode slanketips?

jeg spiser rugbrød til frokost å lunsj, tror de heter det er slike helt flate knekkebrød lignende.. noen ganger spiser jeg go morgen gryn med melk til frokost.. så er det vanlige middager, kjøttdeig,kyllingfile,kjøtt,fiskegrategn å tilbehør da..prøver å spise kvelds hver dag, da blir det gjerne youghurt eller gryn.. så skal jeg jogge 1-2 ganger i uken, rocker rockering hver dag, minimum 15min å tar situps, har startet nå på 30 så skal eg øke etterhvert.. noen som har noen tips? eller noe jeg må rette på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis lite men ofte

Skrevet

Kutt ut pasta, ris, poteter. Spis mer fett, og mindre karbohydrater. Det er karbohydratene du legger på deg av. Annen hver dag med spinning 45 min etterfulgt av 15 min styrketrening :-)

Skrevet

ikke spis etter kl 18.00.

ikke spis brød eller yougurth. spis heller knekkebrød. hold deg unna rødt kjøtt inkl kjøttdeig. et mer fisk og kvitt kjøtt. dropp alt "gode" tilbehor, iallefall sauser. spis det med fersk pasta, potet, mye grønnsaker og salat. husk, lev livet som du nyter det. er ikke hjelp i å slanke seg vist det blir mer stress enn kos.

jeg har nå gått ned 14kg siden sommeren på nyt livet prinsippet. jeg spiser som over, men trener ikke mer enn at jeg går til og fra steder når jeg har tid. drikker masser av kaffi, og dauer ikke om jeg eter en sjokolade en skjelden gang.

Skrevet

Spis MYE mer grønnsaker, og slutt å være så opphengt i akkurat hva du spiser.

Skrevet

"ikke spis etter kl 18.00."

Det er bevist at et ikke har noe å si når på døgnet man inntar kaloriene.

Skrevet

Prøv det samme som endel av oss andre her. Froksotkonseptet.

Skrevet

nei for all del det ska ikke gå utover at livet blir stress.. jeg skal kunne unne meg noe godt innimellom også men i små mengder;) ellers spiser jeg ikke mye saues eller "godt" tilbehør, det går i grønnsaker,salat,potet eller pasta.. men potet å paste er fy fy mat hos noen men det spiste jeg før jeg ble gravid å da var jeg veldig tynn så vist jeg begrenser det går dt nok fint;) samo liker ikke fiks så blir ikke altfor mye fisk her i hus, men kansje vi skal begynne å spise mer rent kjøtt.. men hva blir det da, svinekjøtt å slikt? eventuelt har du noen gode matoppskrifter med rent kjøtt som ikke tar altfor lang tid å lage?

Skrevet

ja 18 var litt tidlig for meg.. men pleier ikke spise etter kl 21 jeg da, utenom vist jeg har trent så seint da spiser jeg meg noe frukt eller grønnsaker..

Skrevet

ja jeg har tenkt på det, men akkurat no slanker både sambo å jeg oss å han er student å jeg jobber kun som vikar i barnehage uten annsinitet å me en husleie på 9000kr så blir det litt dyrt akkurat no... ellers sku eg gjerne prøvd det.. får heller ta det kansje etter sommeren vist eg ikke får alt bort no;)

Skrevet

Bytt ut søtsuget med nutrilett sjokoladebarer eller shaker.

Skrevet

kylling, salat, ris eller pasta, rødløk og brokkoli. ca 20min eller mindre, spørs hvordan kyllingen tilbredes.

tunfisk, med egg, ris eller pasta, rødløk og brokkoli. 10 min.

spiser lite svin, men hadde nok laget den slik jeg gjør med kylling.

lag innbakt laks, dypp en fileet i kryddret mel(pepper, salt, + hva dere liker). steik skorpe, så stekes den enten i ovn eller på panne. potet og grønnsaker. snadder(jeg har aldri likt laks) deles potetene opp i mindre biter kan dette lages på 20-30 min maks og det fordi potetene skal kokes. evt bruke pasta.

salater ialle former med fetaost, reker, kylling, bare å bruke fantasi, med en god olje/eddik dressing. + pasta

nøtter og makrell i tomat på knekkebrød er gode mettende middags erstatning,

alt dette eter jeg med min datter på 3 år.

Skrevet

jeg lager dette billigt og:

kylling-kjøpe ferdig grillet 800g på rema 30kr (2 middager for 2 småspiste personer)

tunfisk er 10er for en boks holder til 2 voksne. 1-2 egg koster ikke mye. rødløk og broikkoli er billige varer nå på denne tiden. salater og.

laks finnes i billige filet pakninger. fant her endag 500g for 29kr på¨rema. kjempegode, holder til 2.5 middager. poteter gulerøtter og brokkoli er billige varer og strekker seg til flere middager.

Skrevet

tusen takk for oppskrifter, dette skal prøve sut.. hørtes veldig godt ut=)'

Skrevet

ikke værst;) ganske billig.. ja kylling på 800gram ville hodlt til oss 3 på 2 middager vist vi hadde hatt tilbehør, pleier til valig bare ha 1kjøttdeig å det e jo 400gram ca.. pleier handle på rema 1000 så skal skrive opp dette å handle det når vi skal handle i uken:D

Skrevet

Jeg spiser ikke etter 1900,- eller senest 4 t før leggetid....

Vet at summen av kcal er det som gjelder,- men det er bedre/letter for kroppen og "renske opp" i løpet av natten om denne prosessen er kommet godt i gang FØR leggetid... Også er det ofte på kveldene at man "Ikke greier å kontrollere seg"...Når man har siste måltid sammen med barna foran barnetv,- så blir det gjerne noe sundt,- grovbrød, havregrøt,- det barna får.... og så blir man vant til å ikke "ta seg noe" senere på kvelden..Har spart mang en kcal etter at jeg begynte med dette jeg iallefall...Har aldri hatt for vane å "snavle" på dagtid, og når jeg "forbyr meg selv" og ikke spise etter kveldsmat i 6-7 tiden, så er det blitt slutt på all "snavling" i ukedagene:O)

Men det er jo forskjell på folk.. SPiser deretter bare frutk frem til 12...FOr å la kroppen enkelt få kvitte se gmed det den har jobbet med og fordøye og skille ut i løpet av natten...

Gikk ned 6-8 kilo med disse to endringene...Og magen min fungerer som aldri før....Har alltid slitt med hersens magen (hard mage, løs mage, luft i magen , forstoppelse osvosv....) men nå er jeg kjempebra..Har fulgt dette prinsippet i snart 6 år....:o)

Skrevet

lag tomatsuppe, ha det på en flat tallerken, spis med gaffel!

guud løkk:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...