Gå til innhold

Flere med barn som er sjeldent syke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk forespeilet at jeg kunne regne med å være mye hjemme det første året jenta mi gikk i bhg. Men det slapp jeg=) Hun var vel syk ett par ganger med feber og hoste. Men hun er så og si aldri syk. Spysyken har hun aldri hatt (bank i bordet) , selv om den gikk i to omganger før jul, skarlagensfeber, influensa etc har gått i bhg, men hun har sluppet unna alt. Kan det ha noe med at hun var veldig syk da hun var ett år (influensa med feber i over en uke,+ vannkoppene, gikk ned mange kilo et)? At hun har sterkt imunforsvar? Eller har hun bare vært heldig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste er så og si aldri syk, sånn som meg. Yngste var veldig mye syk når hun var mellom 10 mnd og 2 år, nå er hun også veldig sjeldent syk. Begynte i barnehage når hun var 2 år.

Skrevet

Ella er heller ikke syk så ofte som jeg ville trodd, har hun feber så leker hun fint på gulvet og springer rundt i leiligheten, skulle nesten trodd hun var frisk, og ikke hatt influensa eller noen av de forskjellige barnesykdommene eller noe sånt no. Hun kan være litt gæærn i magen noen ganger men går over etter 1 dag eller 2. Hatt falsk krupp 2 ganger da, men bortsett fra det så er det ikke ofte hun er syk egentlig.

Skrevet

Vi har heller aldri måtte ha henne hjemme fra bhg pga sykdom. I jula hadde hun lungebetennelse, men det passet jo akkurat inn i ferien, og det er det eneste gangen hun har vært syk.

Har til nå sluppet unna spysyka, diareer, influensaer ol., men vet ikke om det kommer til å være slik for altid. Ei venninne av meg hadde sin datter hjemme flere ganger i mnd det første barnehageåret, så jeg var sikker på at det liksom var normalt:)

Skrevet

Mine barn er heller aldri syke. Hun på elleve har fått penicillin en gang i løpet av hennes 11 år lange liv..

De er så sjeldne syk at det er irriterende.. Får jo aldri ta fri fra jobb pga sykt barn.. he he he :))

De to eldste var heller aldri syk da de gikk i bh...selv ikke første året.

Skrevet

Nå er min yngste bare 2 1/2 mnd da, så aner jo ikke hvordan han blir, men jenta vår på 3 har vært forkjøla med feber en 3-4 ganger, + hatt en ørebetennelse og vannkopper, eller frisk som en fisk.

"Alle" sa til oss også at hun kom til å bli myyyye syk det første året i bhg, men den gang ei, heldigvis :)

Skrevet

Eldste på 8 år har hatt vannkopper og øyekatarr pluss feber en gang i ny og ne en dag eller to. Aldri snørrete en gang.

Minste har hatt brennkopper og omgangsyke en gang.

*banker i bordet*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...