Gå til innhold

Fleregangsfødende


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke om jeg har så masse gode kjøpetips men:)

 

Sist kjøpte/fikk jeg flere gensere/jakker med hetter...Ble IKKE brukt for blir ubehagelig å ligge med for babyen og de sover jo veldig mye i begynnelsen.

 

Noe jeg er mest glad for at jeg kjøpte meg (kjøpte litt etter babyen kom i hus) er faktisk Baby Sense. Når jeg kom hjem så sjekket og sjekket og sjekket jeg babyen og klarte liksom ikke å slappe av og av en grunn tørte jeg liksom ikke sovne ordentlig. Så for meg var det et kjempebra kjøp som gjorde at jeg tillot meg selv å slappe av mer og sove når jeg kunne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting vi så her på BIM sine kjøpetips var tissematte.. Vi kjøpte inn, og var fornøyde med det.. Aldri fikk vi bruk for den, den blir vel heller mer og mer nyttig nå som lillegutt ikke er så liten mer, og skal slutte med bleiene etterhvert! Men til spedbarn opplevde vi det hvertfall som totalt unødvendig!

 

Det beste kjøpet jeg gjorde var ammemadrass fra dry-kids. Denne gjorde at jeg kunne amme lillemann oppi vår seng, vi kosa oss skikkelig, så sovna han på ammemadrassen, da slo jeg opp madrassen sine "vegger", da ble ammemadrassen til en liten seng, og jeg løftet madrassen med lilletass oppi, over i hans egen seng, hvor han sov trygt å godt, og han slapp og bli vekt ved miljøskifte fra seng til seng :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del ivertfall:

 

Lite/ikke brukt, Upraktisk:

- Genserjakker

- genserjakke med hette

- glidelåser på klærne

- trekket utenpå babybjørn bæreselen

- nattdrakt uten fot (for de minste)

- reflex hoppsa (men en annen type hoppsa er kjekt)

- t-skjorter

- dongeribukser

 

Kjekt å ha:

- ekstraseng som beveger seg (vogn/vugge)

- vippestol som beveger seg (helst med risting)

- ikea matstolen

- uro som varer lenge

- babygym i hardplast (slik at de kan reise seg etter den)

- voksipose

- flaskesterilisator som går i microen :)

- polsokker !! (polvotter til føttene)

- body, sparkebuke/treningsbukse, heldrakter og myke sokker (det er det man trenger! ) +ytterklær og kjoler til jenter :)

- bilstol med base!!!

- og gjerne vognen som man klikker bilstolen fast i.

 

 

Det er nå det jeg kommer på i farten ivertfall

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad for at vi kjøpte:

Babysense - helt klart!

Lekegrind og babygym

Bæresele

Matte til å ha på gulvet, kjekk når babyen skal trene nakken og krabbing.

Odenwälder lammy xl vognpose (har noen andre også - men ingen slår den)

Myggnetting til vognen

Babycall med lang batterivarighet (veldig fornøyd med supernova)

Peisbeskytter

Vognparaply (til solskjerming)

Mange helsetepper, pyjamaser med knepping helt ned til foten ( mange fine hos nøstebarn), bodyer man ikke trenger å dra over hodet og strømpebukser. (går maaange skift pga tiss og bæsj...)

Polsokker

Born free tutekopp

Nük tutekopp

Tynne kløfrie ullplagg

Dyneklyper

Nøstebarn lammeskinn

Flere dyner og masse sengetøy (kjedelig med våt dyne og sengetøy kl 03 om natten -og mangle skift)

Tripp trapp stol

 

Dårligste kjøp

Ammepute

Vuggesangbamser som man trekker ut for at de skal spille - varer så kort og må trekkes opp på nytt og på nytt.

Vaskefat (hadde/har stellebordet på badet)

Plagg med hetter

Pyjamaser med glidelås

Bukser med stive lommer og mye "dill dall"

Snekkerbukser

"Plysj"/fløyelsklær - blir klamt

Tisselaken - blir også klamt

Sukkersøte bilder til veggene på barnerommet - ble for kliss da barnet hadde rundet året og flyttet inn på eget rom.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste kjøp:

- Vogn (TFK Joggster Twister)

- Vippestol fra Baby Bjørn

- Myke klær som sparkebukser, bodyer, sokker

- Vognpose i saueskinn (vinterbarn forrige gang)

- Stor treningsmatte med plass til både meg og babyen :)

- Nattpose med sele (eneste som hjalp etter lang tid med urolige netter)

- Mei tai og bæreslynge

- Smokk :)

- Dr. Brown tåteflasker

- Babygym i hardplast som han kunne reise seg opp langs når han ble klar for det

 

 

Verste kjøp:

- Stellekommode med badekar til å ha på soverom. Veldig upraktisk å ikke ha rennede vann i nærheten og veldig mye styr for å få vann ut og inn av badekaret. Fungerte mye bedre med en billig badebalje og stellematte fra IKEA.

- Dongeribukser, gensere med hette, tjukke og stive bukser

- Babybjørn (fungerte mye bedre med andre bæreanordninger)

- Bleiebøtte (fungerer like godt med vanlig bøtte med lokk på som man tømmer ofte)

- Manuell brystpumpe (men det er nok veldig individuelt hva som fungerer best her)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å nevne ammepute under dårlig kjøp - fungerer likegodt med en stor sofapute og armlene på sofaen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Gode kjøp:

*Omslagsbodyer - håpløst å få bodyer over hodet på bittesmå babyer

*Voksipose (vinterbaby sist) holdt seg utrolig god og varm

*Lekematte til å ha under babygymmen, så det ikke ble så hardt å ligge på gulvet

*Lekegrind - kom litt opp fra gulvet + kunne gå fra han uten å være redd for hvor han ble av. Blir nok nyttig for å holde storebror på avstand denne gangen.

*Ikea barnestol (når de blir litt større) - har den alltid i bilen og har derfor alltid barnestolen tilgjengelig når vi skal avgårde

*Hundeposer - til bæsjebleier når du er avgårde og ikke finner nærmeste søppelbøtte med en gang

* Antibac til stelleveska for å desinfisere hendene etter bæsjebleieskift uten mulighet for håndvask

* Bleiebøtta, brukes fortsatt og guttungen er over 2år

* Medela brystpumpe - syns Avent sin var håpløs, fikk ikke vakum med Avent, men Medela sin var super!

*Ammepute - må være myk og god, slik at den kan danderes som du måtte ønske

* Chicco ammeinnlegg - tørker ikke ut puppene

* Gaskluter - hadde et gulpebarn og de var helt supre å legge under hodet til babyen i vogna + til å fange opp gulpen både underveis i ammingen og ved raping

 

Hva hadde jeg ikke sist som jeg skal ha denne gangen:

* bæresjal

* vugge

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...