Gå til innhold

Hvilken reiseforsikring er best??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger en som gjelder i Europa og Thailand. Den jeg har nå har 1000 i egenandel på hvert skadetilfelle. Noen som kan anbefale en med lavere egenandel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror både If, Gjensidige og Vesta har 500 i egenandel på tyveri, avbestilling etc. og ikkeno´på reiseskade.

De aller fleste gjelder over hele verden, med unntak av en liste krigsherjede land. Med mindre du skal på ferie til Kongo er det neppe noe du behøver forholde deg til.

Vi er helt happy med Gjensidiges, men de andre nevnte er stort sett like bra.

Skrevet

Vi har europeiske, de har ingen egenandel på sykdom eller avbestilling hvertfall. Ellers har de aktiv skadehjelp overalt i verden, jeg ble syk i syden og ringte callsenteret i københavn som ordnet med sykehus på stedet, oppfølging ift legene der, reisen hjem m assistanse etc. Veldig fornøyd!

Skrevet

Vi har i Enter, tror den heter Reise+ eller Reise ekstra el. På den er det ingen egenandel, verken på sykdom eller på vogner som blir ødelagt på fly. Vi prøvde nemlig begge deler når vi var i Thailand. Fikk dekt legeregningen og i tillegg 3dager for en person fordi sønnen vår ble syk og måtte være inne noen dager. Vet ikke hva vi betaler for reiserforsikringen fordi vi har alle forsikringene der og jeg aldri har tenkt over hva vi betaler for hvilke forsikringer, men når vi sjekket ut, var de hvertfall billige på hus- og bilforsikringer og det er jo uansett de som er dyrest.

Skrevet

Takk for svar:) Europeiske gjelder vel ikke i Thailand?? Men skal sjekke ut den enter forsikringen:)

Skrevet

Europeiske gjelder over hele verden, i likhet med de aller fleste reiseforsikringer.

Skrevet

Jo, hehe, europeiske gjelder i hele verden:) Sjekket nettsiden og vilkårene nå, de har til og med Euro-center (servicekontor, snakker skandinavisk) i Bankok. I tillegg har de døgnbemannet alarmsentral i københavn.

Skrevet

Joda, Europeiske gjelder for Thailand. På helårsforsikring gjelder hele verden uansett, og på enkeltforsikring velger man enten Norden, Europa eller Verden.

Skrevet

Å? Det var jeg ikke klar over.. Brukt europeiske før og var fornøyd med de. Reiste til Australia for noen år siden og fikk beskjed av reiseoperatøren at jeg ikke kunne bruke europeiske da den visstnok kun gjaldt i Europa..:S

Igjen, takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...