sjettejuli Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Jeg har gjort meg veldig mange tanker om dette i det siste, og er ikke flink til å "planlegge" noe som helst. Da jeg ble gravid med jenta vår ble jeg overrasket, men superglad. Vi flyttet, studerte ferdig og pusset opp midt oppi fødsel og nytt liv. Når jeg ser tilbake, ser jeg at det første året var veldig vanskelig på mange måter, jeg tror jeg var mer utafor enn jeg torde å innrømme, selv om jeg var lykkelig for barnet. Jeg trives her vi bor, men kunne samtidig tenkt meg å bo i hjembyen min (det vil ikke mannen ). Jeg jobber som frilanser og trives godt med det, og mannen har en god jobb han trives i. Huset vårt er gammelt, fint, men upraktisk. Andre etasje er to soverom, vårt og jentas og alternativ soveplass er i kjellerem, men der vil jeg ikke ha noe permanent soverom for noen av oss, selv om det er fint og oppusset der, og brukes nå som bod og bad og et slags gjesterom. Jeg ønsker meg flere barn (trodde ikke jeg skulle si det), men tenker på alt det praktiske (tenkte ikke så veldig sånn sist), ønsker meg bedre plass, at barna skal ha hvert sitt rom, blant annet. SÅ kan man jo tenke at det første året kan babyen sove hos oss uansett, og det er jo sant. Men hva gjør vi etter det? Jentas rom er lite. Men av og til vil jeg bare være i dette huset (koselig, nydelig nabolag), og andre ganger kveler det meg helt med trapper og trange rom. Jobb, bosted og plass, og kanskje også min helse (dårlige armer og ledd)gjør at jeg syns det er vanskelig å kaste seg uti det. Hun blir jo tre år nå (jeg blir 30), jeg har en tanke om at fire år er en fin tid å få nummer to på. Ble langt dette...bare veldig åpen for innspill...