Gå til innhold

Hjelp meg! Jeg blør......

Anbefalte innlegg

Skrevet

....ikke så mye, men absolutt nok til å gjøre meg bekymret og rådvill!

Blødde ingenting i mitt forrige svangerskap for 6 år siden, og forventet derfor ingen blødninger i dette.

Det begynte i går morrest etter sambo og jeg hadde hatt en hyrdestund like før (sorry detaljer!!!)...

Var frisk blød og kun litt på papiret, stoppet ganske fort igjen...

Startet opp med å blø igjen idag (ingen sengekos), da med litt blodspor i trusen, men mest på papiret...ganske mye mer enn i går, men ikke veldig mye.....

Blodet er absolutt friskt med litt slimaktig konsistens (nok en gang sorry for detaljene!!)....

INGEN magesmerter what so ever!!!

HJELP!! Er så redd...... :(

Er 12+2 idag forresten....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Huff vet hvordan du har d, opplevde d samme på fredag og jeg var sikker på at d var abort. Men var på ul og alt var fint. Jeg blødde også friskt blod, ganske mye synes jeg, men d stoppet opp etter kort tid. Legen sa d var svært vanlig å blø i svangerskapet. Det kan skyldes tynne slimhinner eller sprukket blodkar. Jeg blødde fra livmorhalsen.Så lenge du ikke blør mye og over lang tid er d mest sannsynlig ingen fare. Legen spurte også om d var klumper i blodet, noe jeg ikke hadde.

Så lenge du ikke blør voldsomt går d nok helt sikkert bra ;) Men kan jo være greit å be om en ul så slipper du å bekymre deg unødig.

Lykke til!

Skrevet

Kjære deg:)Jeg tror ikke du har noe å bekymre deg for.

Det er kjempe vanlig med blødning etter samleie nå fordi slihinnene i livmoren er veldig lett blødlige nå når du er gravid.....

Så lenge det ikke kommer hverken klumper eller du har smerter er nok alt i orden:)Du merker fort om det er andre ting på gang.

Men for å roe deg selv kan du jo bestille en time til ul?

Men jeg er som sagt helt sikker på at dette bare er en liten uskyldig blødning etter sex:)

Skrevet

Hei..

Hadde også blødning etter sex for en stund siden,var mens jeg var i første trim..!Ringte legen som sa dette var ganske vanlig og hvis det ikke ble mye eller jeg fikk smerter så skulle jeg ta det helt med ro..

Så syns du skal se det an litt,hvis du fortsatt blør og/eller får smerter så ville jeg ringt legen..

Men er sikker på at det ikke er noe galt,har lettere for å blø der nede mens man er gravid..

Skrevet

Tusen takk alle tre for at dere tok dere tiden til å berolige meg...!

Setter ufattelig pris på det... :)

Skal se det an, og eventuelt ringe JM om det fortsetter/blir værre...

Skrevet

hei du..

ville bare si at jeg blødde også en del helt i begynnelsen av dette svangerskapet. var sikker på at jeg var i ferd med å miste og fikk ul time, men alt var bra. legen så at slimhinnene i livmoren min lå litt ned i livmor halsen, og at jeg derfor kunne blø lett, og spesielt etter sex! så jeg tror heller ikke du trenger bekymre deg. så lenge du ikke begynner å blø klumper eller får smerter så går det nok bra:) ligg, hold deg varm og prøv å slapp av mens du blør, skal du på jobb i morgen, så bli hjemme og ta det med ro. blødningen gir seg nok etter hvert. jeg blødde friskt i to dager for så å ha brunlig utflod i en uke etterpå! gir det seg ikke i løp av et par dager så ta kontakt med en lege eller jm. men dette går helt sikkert kjempebra:)

Skrevet

Tusen, tusen takk for svaret! :)

Betryggende, samtidig som jeg vet hvordan jeg skal forholde meg og når jeg burde oppsøke noen...

Dere jenter er jaggu gode å ha!!! :)

Klem

Skrevet

ingen problem det du!:)

føler meg som rene blødnings eksperten her, har ikke hatt et eneste svangerskap uten å blø!

håper iallefall det går bra med deg, vi skal jo ha baby på samme dag vi:)

klem

Skrevet

Ja, det skal vi tenk!!!!!! :)

Blir en spennende tid fremover...

Klem :)

Skrevet

oj da... uff, ikke noe stas å blø nei, uansett om det er lite eller mye... hva med å få sjekket den slimhinnen osv som hun over deg her? så vet du evt til neste gang.... at blør du etter aktn så trenger du ikke bekymre deg;)

Skrevet

Jo, skal ringe JM i morgen den dag....Like greit å ha det sjekket og få snakket med JM om dette! Hun setter sikkert pris på at jeg informerer henne uansett.. :)

Takk for rådet! :)

Skrevet

Hei!

Jeg har også hatt blødninger i løpet av de siste to mnd. Jeg er nå 21 uker. Jeg ble så redd, tenkte på det hele tiden hørte om diverse farlige komplikasjoner som har blødninger som symptom... og det var helt forferdelig. MEN jeg var på UL og fikk vite at jeg bare hadde en polypp... vanlig vissnok.

Hadde dere sex, har du nok bare fått en rift, og du vet, når man er gravid er dt mye mer blod i omløp og man blor lettere. Det er nok ikke noe å bekymre seg for. Så lenge du ikke har hatt magesmerter og det er såpass lite,er det nok ganske sikkert bare skjeden det kommer fra.

Kjempemange blør i svanhgerskapet.

Og...det er ikke bra for barnet å bli veldig red og bekymret, så bare ro deg ned og tenk at dette går bra, for det gjør det!!:):)

Håper du får en god natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...